ساخت وانت «فولکس واگن بیتل» با قطعات «بی ام و، فورد و پژو ۲۰۶»!

  • (٩ - ١٤:٠١) ١٤٠٢/٠٣/
Image caption ساخت وانت «فولکس واگن بیتل» با قطعات «بی ام و، فورد و پژو ۲۰۶»!

پدال/ این وانت پیکاپ عجیب که مشاهده می‌کنید شاید در ظاهر مشابه فولکس واگن بیتل باشد اما چند خودرو از جمله بی ام و، فورد F-150، پژو ۲۰۶ و حتی پورشه کیمن در تولیدش نقش داشته‌اند!

برخی چیزها بسیار هماهنگ به نظر می‌رسند و با خود تعجب می‌کنید که چرا قبلاً چنین ایده‌ای به ذهن افراد خطور نکرده بود. این وانت فولکس واگن بیتل عجیب که مشاهده می‌کنید از شاسی بی م و E46 استفاده می‌کند اما جزو همان چیزهای بسیار هماهنگی که ذکر کردیم نیست! البته هنوز هم چیزی عجیب اما جذاب درباره آن به چشم می‌خورد. جو مالک این خودرو می‌گوید اگر فولکس واگن می‌خواست نسخه وانت پیکاپ بیتل را بسازد حاصل کار همان چیزی می‌شد که مشاهده می‌کنید. البته چنین ایده‌ای دور از ذهن هم نیست زیرا ژرمن‌ها قبلاً چندین وانت پیکاپ از جمله نسخه خاص تایپ ۲ و نسخه وانت فولکس واگن ربیت را تولید کرده است. البته وانت فولکس واگن بیتل برای جو یک فرصت ویژه به منظور تولید محصولی با استفاده از خودروهای اوراقی بوده است.

او مالک یک بی ام و E46 استیشن اوراقی بوده، خودرویی که از بخش جلویی تصادف داشته است. بیتل نیز خودروی همسر اوست. نکته جالب آنکه او یک روز در حال حرکت به سمت محل کار خود بوده اما به لطف خرابی ترموستات با جوش آوردن پیشرانه مواجه شده است. جو همیشه خواهان تولید وانت مدرن بیتل بوده اما فکر می‌کرده فاصل بین محوری این خودرو برای چنین کاری بسیار کوتاه است. بی ام و E46 استیشن به خاطر فاصله بین محوری بیشتر خود انتخاب بهتری بوده و او با ترکیب دو خودرو این پروژه را کلید زده است.

جو بیتل را نصف کرده و با بی ام و جوش داده است. البته برای این کار شاسی، داشبورد و پشت آمپرها را حفظ کرده هرچند دیدن غربیلک فرمان فولکس واگن روی داشبورد بی ام و عجیب به نظر می‌رسد. قطعاً میزان عجیب بودن کابین خودرو به پای بالا زدن کاپوت بیتل و دیدن پیشرانه ۶ سیلندر بی ام و نخواهد بود. فضای بار نیز از فورد F-150 الهام گرفته و واقعیت این است که چراغ‌های عقب از نسل دهم F-150 قرض گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد گلگیرهای عقب نیز کمی شبیه گلگیرهای وانت پیکاپ فورد هستند.

از اینجا به بعد وانت موردبحث به ترکیبی از خودروهای دیگر تبدیل می‌شود. سقف به همراه سانروف پانورامیک آن به پژو ۲۰۶ تعلق دارند. بخش پایینی سپر جلو از پورشه کیمن S مدل ۲۰۱۴ گرفته شده‌اند هرچند محصول کلی جو از نظر طراحی انسجامی نسبی دارد. وانت بیتل جزو جذاب‌ترین خودروهای بازار نخواهد بود هرچند جو از آن به‌صورت روزمره استفاده می‌کند و حتی با آن از انگلستان به ولز و اسکاتلند نیز چند باری سفر کرده است. زمانی که از او درباره کارهای عجیبی که با وانتش انجام داده پرسیده می‌شود جو می‌گوید در سفر از کروز کنترل استفاده کرده زیرا برای مسافت‌های طولانی کاملاً مفید خواهد بود!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir


بازار