آخرین خودرو/ اوایل سال 2020 بود که تولید کادیلاک CT6 در آمریکا متوقف شد اما تولید این سدان در چین همچنان ادامه دارد و حالا با ظاهری کاملا متفاوت در بازار بزرگ چین رونمایی شده است.

در طراحی این خودرو کاملا می توان الهام از کانسپت اسکالا Escala را دید. کانسپت اسکالا در سال 2016 معرفی شد و نمایانگر طراحی های آینده برند کادیلاک بود و حالا بعد از 7 سال نتیجه تغییرات در خطوط طراحی را در کادیلاک CT6 جدید می بینیم. این خودرو بر اساس پلتفرم ارتقا یافته دیفرانسیل عقب کادیلاک ساخته شده و توزیع وزنی 50-50 را در محور های عقب و جلو دارد. طراحی این سدان در دنیایی که حالا مملو از شاسی بلند کراس اوور شده بسیار زیبا بنظر می رسد و گیرایی خاصی را در خطوط بدنه داریم که باعث شده این مدل نسبت به نسخه قبل بسیار جذاب تر شده باشد.

ابعاد و مشخصات فنی کادیلاک CT6 مدل 2024
در نسخه جدید کادیلاک CT6 نسبت های ابعادی تغییری نداشته و این یعنی فاصله محوری در این خودرو همچنان 3,109 میلیمتر است و با این اندازه در سگمنت خودش حرف اول را می زند. برابری نسبت های ابعادی نشان می دهد که CT6 یک نسل جدید نیست و در واقع نسخه ای ارتقا یافته از نسل اول به حساب می آید که بر اساس پلتفرم ارتقا یافته امگا Omega توسعه داده شده است. در این سدان بزرگ پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ با نهایت قدرت 233 اسب بخار قوای محرکه را تشکیل داده و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های عقب انجام می شود.

کابین و امکانات کادیلاک CT6 مدل 2024

از آنجا که مدل CT6 از جمله خودروهای لوکس در بازار چین به حساب می آید پس طبیعی است که در آن امکانات مدرن و کاملی را ببینیم. یک صفحه نمایش بزرگ 33 اینچی در مرکز تا پشت فرمان کشیده شده که سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در کنار آن کلاستر یا جلوآمپر دیجیتال را داریم. علاوه بر این سیستم نیمه خودران کادیلاک موسوم به سوپر کروز و همچنین نسل چهارم از تعلیق پیشرفته این کمپانی در کادیلاک CT6 به کار رفته است. علیرغم داشتن این امکانات خوب، چیزی که شاید علاقه مندان به خودرو را مایوس کند این است که در این سدان بزرگ دیگر خبری از پیشرانه حجیم V8 نیست و حالا تنها انتخاب ممکن یک موتور 2 لیتر توربوشارژ است.

کادیلاک CT6 در چین قیمت پایه 50,800 دلاری دارد و در فول ترین حالت ممکن قیمت این سدان به 66,300 دلار می رسد. قرار است فروش این خودرو در اواخر سال جاری میلادی انجام شود و در کنار آن کراس اوور های GT4 و XT4 هم به فروش خواهند رسید.

نویسنده : محمدرضا پاداش

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir