پدال/ یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین مسابقات درگ چند سال اخیر بین تسلا مدل Y و مرسدس بنز AMG GLE برگزار شده است. در ادامه دلیل عجیب بودن این مسابقه درگ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

خودروهای برقی از زمان همه‌گیر شدن چیزهای زیادی را تغییر داده‌اند و مسابقات درگ یکی از این موارد هستند. ما هم‌اکنون کراس اورهای شش‌نفره همچون تسلا مدل X پلد را داریم که می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را ۹.۹ ثانیه طی کند، چیزی که واقعاً دیوانه کننده خواهد بود. محصولات تسلا به کابوس شب خودروهای اسپرت و پرفورمنس در مسابقات درگ تبدیل شده‌اند و در این ویدئو علت آن را خواهیم دید. در نظر داشته باشید که یک طرف این مسابقه درگ نسخه پلد خودروهای تسلا نیست بلکه مدل Y عادی در برابر مرسدس AMG GLE شاسی‌بلند قرار گرفته است. این مسابقه چند روز پیش در لاس‌وگاس برگزار و کاملاً خبرساز شد.

در ویدئوی منتشر شده چگونگی آماده شدن راننده تسلا برای شروع مسابقه را می‌بینیم. اگرچه دو خودرو در خط درگ قرار می‌گیرند اما راننده تسلا فراموش می‌کند که خودرو را در حالت درایو قرار دهد و زمانی که چراغ سبز می‌شود او دنده‌عقب می‌رود! راننده سریعاً متوجه خطای خود شده و حالت رانندگی را تعویض می‌کند اما تا این اتفاق رخ دهد مرسدس به اندازه سه خودرو فاصله باز می‌کند. البته از اینجا به بعد اوضاع واقعاً جالب می‌شود زیرا مدل Y آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند و به لطف گشتاور آنی خود می‌تواند سریعاً پیش برود. نکته شوکه کننده اینکه تسلا درست قبل از خط پایان از مرسدس عبور می‌کند.
 
تسلا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۶۵ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که مرسدس همین مسافت را در ۱۴.۳۳ ثانیه طی کرده است. اگرچه رکورد تسلا خیلی جالب نیست اما با توجه به خطای ابتدای مسابقه و پیروزی نهایی می‌توان آن را بسیار خوب قلمداد کرد. در همین ویدئو کراس اور تسلا به مصاف یکی دیگر از قدبلندهای اسپرت آلمانی یعنی پورشه کاین می‌رود. این بار راننده تسلا حواس خود را جمع کرده و بنابراین به نظر می‌رسد شاسی‌بلند بنزینی پورشه شانسی برای پیروزی نداشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir