آخرین خودرو/ دیگر خبری از رنجروور SVR نیست اما حالا نسخه جدید رنجروور اسپرت SV معرفی شده که علاوه بر از دست دادن یکی از حروف پسوند، دیگر پیشرانه 5 لیتر V8 را هم زیر کاپوت ندارد. 

به جای پیشرانه 5 لیتر حالا رنجروور اسپرت SV مجهز به پیشرانه 4.4 لیتر V8 ساخت ب ام و شده است که فناوری هیبرید خفیف را دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت 626 اسب بخار و نهایت گشتاور 800 نیوتن متر را دارد که قدرت از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. البته گشتاور مذکور تنها در حالت رانندگی داینامیک لانچ در دسترس است و در حالت معمولی خروجی موتور به 750 نیوتن متر کاهش می یابد. با این قدرت و گشتاور در 3.6 ثانیه شتابگیری صفر تا صد انجام می شود و نهایت سرعت 290 کیلومتر بر ساعت را داریم. این اعداد زمانی شگفت انگیز تر به نظر می رسند که بدانید این خودرو 2,560 کیلوگرم وزن دارد.

مشتریان رنجروور اسپرت SV می توانند با انتخاب رینگ های 23 اینچی فیبر کربنی که برای اولین بار برای این خودرو قابل سفارش است، وزن این شاسی بلند را تا 36 کیلوگرم کاهش دهند. همچنین با سفارش ترمزهای کربن سرامیکی برمبو، 34 کیلوگرم دیگر هم از وزن خودرو کاسته می شود. در کنار این موارد با اضافه شدن کاپوت فیبر کربنی باز هم کاهش وزن 76 کیلوگرمی را برای این خودرو خواهیم داشت. 

این شاسی بلند قدرتمند مجهز به تایر های میشلن چهار فصل با پهنای متفاوت در عقب و جلو است. با فعالسازی حالت داینامیک ارتفاع 15 میلیمتر کاهش میابد و عملکرد دریچه گاز، فرمان و گیربکس اسپرت تر می شود. یکی از ویژگی های جالب در رنجروور اسپرت SV به کار رفتن ویبراتور در صندلی ها است که هماهنگ با موزیک لرزش در صندلی را ایجاد می کنند و این باعث می شود راننده و دیگر سرنشینان موسیقی را بهتر احساس کنند. سیستم صوتی از برند Meridian و از نوع 1,430 واتی است پس قطعا یک احساس خوب را در کابین با موسیقی خواهیم داشت. 

در طول اولین سال از تولید رنجروور اسپرت SV، این شاسی بلند تنها با نام ادیشن وان عرضه می شود و تنها به مشتریان منتخب برند رنجروور پیشنهاد می شود. البته بعد از گذشت سال اول احتمالا فروش برای همه باز خواهد شد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir