فیلم نیوز/ تهیه‌کننده سریال «گیلدخت» ادعا کرده که این سریال حدود 35 تا 40 میلیون بیننده داشته است. درحالیکه طبق نظرسنجی تلویزیون در ماه اسفند، فقط 38درصد مخاطبان تلویزیون آن را تماشا کرده‌اند.
محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال «گیلدخت» در نشست خبری این سریال که مشروح آن در خبرگزاری مهر منتشر شده، اعلام کرده: «پربیننده‌ترین سریال‌های نمایش خانگی می‌تواند چهار یا پنج میلیون مخاطب داشته باشد اما آماری که سازمان به ما می‌دهد به این معناست که سریال «گیلدخت» حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون بیننده داشته است.»
این آمار درحالی  اعلام شده که آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان می‌داد در نیمه دوم بهمن ماه ۱۴۰1، 38.4 درصد مخاطبان تلویزیون به تماشای سریال «گیل‌دخت» نشسته‌اند. این سریال از آبان شروع شده و طبیعتا تا نیمه دوم بهمن ماه مخاطبان خودش را پیدا کرده است. بنابراین با استناد به نتیجه نظرسنجی خود صداوسیما، حتی نیمی از مخاطبان تلویزیون هم این سریال را ندیده‌اند.
حتی اگر فرض را بر این بگیریم که کل 86 میلیون نفر جمعیت ایران مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی باشند، باز هم 38 درصد مخاطبان تلویزیون طبق ادعای شفیعی به 35 تا 40 میلیون نفر نمی‌رسد و حدودا 32 میلیون می‌شود.
ضمن اینکه در شرایط فعلی حتی فکر به اینکه کل 86 میلیون جمعیت ایران مخاطب تلویزیون باشند کاملا شوخی است و طبیعتا میزان مخاطبان این سریال خیلی کمتر از اینهاست.
بهرحال کاملا مشخص است که تعداد مخاطبان سریال‌های تلویزیونی بیشتر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است و اصلا مقایسه میان مخاطبان رسانه ملی با پلتفرم‌ها از اساس اشتباه است. مشخص نیست شفیعی به چه دلیلی چنین آمار عجیبی را مطرح کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar