ایرنا/ یک رسانه صهیونیست خروج امارات از ائتلاف دریایی با آمریکا در خلیج فارس را یک «ضربه جدید» به تلاش‌های ضد ایرانی واشنگتن و رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و نوشت: اولین ضربه، ازسرگیری روابط تهران و ریاض بود.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت»، تلاش‌های آمریکا و رژیم اسرائیل در منطقه با خروج امارات از ائتلاف دریایی ضدایرانی، یک ضربه جدید را دریافت کرد.
«ایتامارآیخنر» خبرنگار سیاسی این روزنامه، در واکنش به این اقدام ابوظبی گفت که این اقدام ضربه دیگری به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه ایران است و اولین ضربه نیز، ازسرگیری روابط تهران و ریاض بود.
این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت خارجه امارات متحده عربی امروز چهارشنبه، خروج ابوظبی از ائتلاف دریایی با آمریکا را در منطقه خلیج فارس تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امارات متحده عربی «توصیف های اشتباه» برخی رسانه های آمریکایی در خصوص مذاکراتش با آمریکا در مورد امنیت دریایی را رد کرد.
وزارت امور خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد که ابوظبی «به گفت و گوی مسالمت آمیز و راههای دیپلماتیک به عنوان یکی از ابزارهای تقویت اهداف مشترک درخصوص امنیت و ثبات در منطقه متعهد است».
این بیانیه در رد ضمنی توصیف های ساعات گذشته برخی رسانه های آمریکایی افزود:«امارات در پی ارزیابی مستمر خود از همکاری امنیتی موثر با همه شرکا، دو ماه پیش از مشارکت خود در نیروی دریایی متحد خارج شد اما به تعهدات خود برای تضمین امنیت دریانوردی در دریاهای خود به شیوه ای مسئولانه و مطابق با قوانین بین المللی ادامه خواهد داد. »

در ساعات گذشته، برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور بدون ذکر نام مدعی شده بودند که اماراتی ها «از عدم واکنش آمریکا» به توقیف نفتکش ها توسط ایران در روزهای ۲۷ آوریل و سوم ماه مه ابراز ناخرسندی کرده اند.
آمریکا در آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی تشکیل «نیروی دریایی متحد» در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ را برای آنچه مهار نقش ایران در منطقه خوانده بود، اعلام کرده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar