همشهری آنلاین/ دانشمندان غاری در شمال یورکشایر را برای بازآفرینی حیات در مریخ انتخاب کردند.
 به نقل از سان، دانشمندان آزمایشگاهی در عمق ۱۰۰۰ متری زیر زمین در نزدیکی ویتبی ساخته‌اند تا  سطح عملکرد فضانوردان در سیاره‌ سرخ را بررسی کنند. تیم تحقیقاتی بر این باور است که این محیط با ذخایر سنگ نمک ۲۵۰ میلیون ساله‌اش به آنها کمک می‌کند شرایط موجود در مریخ و ماه را بازسازی کنند.
آنها مرکزی مانند آنچه مت دیمون در فیلم علمی‌تخیلی مریخی در سال ۲۰۱۵ ساخته بود، ایجاد کرده‌اند تا آزمایش کنند که چگونه انسان‌ها می‌توانند در ماموریت‌های فضایی طولانی کار کنند و سالم بمانند.
به آن بایوسفر یا محافظ زیست‌پزشکی زیرزمینی برای تحقیقات زیست‌پذیری و بررسی محیط‌های شدید در سفرهای فضایی می‌گویند. این پروژه با مشارکت آزمایشگاه زیرزمینی بولبی اجرا می‌شود.
پروفسور شان پالینگ که این آزمایشگاه را اداره می‌کند، گفت: «این پروژه قصد دارد که به سوالات کلیدی لجستیکی در ایجاد شرایط زندگی پایدار در محیط‌های دورافتاده و زیرزمینی پاسخ دهد. این کار به طور قابل توجهی به آمادگی‌های اساسی برای سفر جمعی طولانی‌مدت، دشوار و هیجان‌انگیز ما در کاوش زیستگاه‌های فراتر از زمین کمک خواهد کرد.»
دکتر الکساندرا یورداچسکو، محقق ارشد دانشگاه بیرمنگام، گفت که این مرکز به جمع‌آوری اطلاعاتی درباره سیستم‌های پشتیبان حیات در ماموریت‌های اعماق فضا کمک می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar