ایسنا/ رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: شهریه اضافی اخذشده از سوی مدارس غیردولتی به خانواده‌ها برگردانده می‌شود.

محمود زاده در ادامه بازدیدهای سرزده و دوره‌ای، از مجتمع غیردولتی سوده بازدید کرد و در جریان روند فعالیت مجتمع و عملکرد آن قرار گرفت.
وی ضمن بررسی شهریه مصوب و شهریه فوق‌برنامه این مجتمع‌، با تعدادی از اولیا، به‌طور تصادفی تماس گرفت و از روند پیش ثبت‌نام و شهریه پرداختی  مطلع شد.
وی در مورد این بازدید گفت: بازدید دوره‌ای و سرزده برای سال تحصیلی آینده را مدتی است آغاز کرده‌ایم و هدف رصد فعالیت‌های مدارس غیردولتی به‌صورت کامل است که ضمن برجسته‌سازی اقدامات کیفی مثبت، جلوی اشتباهات احتمالی گرفته شود.
محمود زاده گفت: یکی از نکاتی که در بازرسی‌ از مدارس غیردولتی تأکید داریم؛ تفکیک شهریه مصوب و شهریه فوق‌برنامه است. مدارس غیردولتی برای شهریه‌ای که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، باید برنامه‌های مشخص و اجراشده داشته باشند و به‌هیچ‌عنوان نباید وجوهی اضافه بر شهریه و خارج از ضوابط و مقررات دریافت کنند.
محمود زاده بابیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، افزود: وقتی شهریه ابلاغ نشده است، پیش ثبت‌نام باید بر اساس شهریه سال قبل صورت پذیرد و در همین راستا اعلام کرده‌ایم که شهریه اضافه‌ و خارج از ضوابط و مقررات سازمان که از خانواده‌ها گرفته‌شده است، باید بازگردانده شود.

وی به جریمه دو مدرسه که شهریه خارج از مصوبه برای سال آینده داشته‌اند، اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی که شهریه اضافه از خانواده‌ها دریافت کنند، ضمن اینکه باید شهریه‌های اضافی مازاد بر مصوبه را برگردانند، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ افزایش شهریه نخواهند داشت و باید طبق شهریه سال قبل ثبت‌نام کنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود زاده تصریح کرد: با متخلفین احتمالی و کسانی که در خصوص افزایش شهریه و مشوش کردن جو روانی جامعه تأثیرگذار باشند، اعم از مسئولان مدرسه یا منطقه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، معاون وزیر آموزش‌وپرورش از فعالیت‌های خیرخواهانه و حمایتی این مجتمع در راستای تحت پوشش قرار دادن ۱۲۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت و بد سرپرست قدردانی کرده و تجلیل به عمل آورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar