زومجی/ با اعلام رسمی سونی، بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به‌ زودی در دسترس کاربران پلتفرم کامپیوتر قرار خواهد گرفت.
   
بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در سال ۲۰۲۱ برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شد. انتشار این بازی با استقبال طرفداران و منتقدین همراه بود. چندی پیش مجموعه Ratchet & Clank بیستمین سالگرد خودش را جشن گرفت و حالا با اعلام سونی، کاربران کامپیوتر در تاریخ ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) می‌توانند به تجربه‌ی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart روی این پلتفرم بپردازند.

وظیفه‌ی توسعه‌ی پورت پی سی Ratchet & Clank: Rift Apart را استودیو Nixxes Software برعهده دارد. جالب است بدانید که قبلا این استودیو به کار توسعه‌ی پورت‌های کامپیوتر بازی‌هایی مثل Marvel’s Spider-Man، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Horizon Zero Dawn پرداخته است.

براساس اعلام سازندگان، نسخه‌ی پی‌سی Ratchet & Clank: Rift Apart از قابلیت ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که قصد تجربه‌ی بازی با مانیتورهای فوق عریض را دارند، پشتیبانی از رزولوشن‌های ۲۱:۹، ۳۲:۹ و ۴۸:۹ امکان‌پذیر شده است.

بازی از قابلیت فریم ریت Unlocked یا به عبارتی «قفل نشده» بهره می‌برد و گیمرها بسته به سخت‌افزار سیستم خودشان می‌توانند بدون محدودیت فریم ریت به تجربه‌ی Rift Apart بپردازند. همچنین امکان انتخاب یکی از تنظیمات NVIDIA DLSS 3، AMD FSR 2، Intel XeSS و Insomniac Games’ Temporal Injection هم برای کاربران فراهم شده است. درنهایت باید این نکته را هم ذکر کنیم که نسخه‌ی کامپیوتر بازی از قابلیت بهبود کیفیت تصویر و رفلکس NVIDIA DLAA پشتیبانی می‌کند.

Ratchet & Clank: Rift Apart روی کامپیوتر از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند با اعمال تنظیمات شخصی‌سازی شده خودشان به تجربه‌ی بازی بپردازند. همچنین امکان تجربه‌ی بازی با دوال‌سنس هم برای کاربران پلتفرم کامپیوتر فراهم شده است. براساس اعلام سازندگان، نسخه‌ی کامپیوتر بازی از تمامی قابلیت‌های کنترلر دوال سنس مثل تریگرهای داینامیک پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است که نسخه‌ی کامپیوتر Ratchet & Clank: Rift Apart را می‌توانید همین حالا ازطریق پلتفرم‌های استیم یا اپیک گیمز پیش خرید کنید. همچنین در صورت پیش خرید بازی می‌توانید از دو آیتم Pixelizer Weapon و Carbonox Armor Set بهره‌مند شوید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم