گیم فا/ شرکت Konami گفته که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) نقشی در توسعه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نداشته‌اند. این ناشر هم‌چنین گفته که احتمال ریمیک سایر بازی‌های این سری هم وجود دارد و این مهم به خواسته بازیکنان بستگی خواهد داشت.

پس از مدت‌ها گمانه‌پردازی و شایعات، Konami بالاخره از ریمیک بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater پرده‌برداری کرد. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater که با همکاری استودیوی Virtuos توسعه یافته برای پلتفرم‌های نسل نهمی در دست توسعه است و صداپیشگان بازی اصلی هم قرار است در این ریمیک حضور داشته باشند. البته این سوال پیش می‌آید که آیا هیدئو کوجیما، خالق سری، نقشی در توسعه این ریمیک داشته است یا خیر.

پاسخ این سوال واضح به نظر می‌رسد، چرا که هیدئو کوجیما به طرز تلخی از Konami جدا شد. در هر صورت وبسایت IGN این سوال را از سخنگوی Konami پرسیده است. این سخنگو تایید کرده کوجیما نقشی در توسعه این بازی نداشته است.

یوجی شینکاوا که بخش زیادی از هنر بازی را طراحی کرده هم جزو تیم توسعه نیست: «آن‌ها بخشی از این پروژه نیستند. با این حال تیم توسعه بازی سخت در تلاش است تا این ریمیک و هم‌چنین پورت‌ها (برای Metal Gear Solid: Master Collection) را توسعه دهد تا بازیکنان روی پلتفرم‌های بیشتری در سرتاسر جهان بتوانند از این بازی‌ها لذت ببرند.»

نقش اصلی توسعه بازی را تیم توسعه‌ای در Konami بازی کرده که به گفته این شرکت روی نسخه‌های قبلی سری Metal Gear Solid کار کرده‌اند. آن‌ها با کمک استودیوی Virtuos این بازی را توسعه داده‌اند که هم‌چنین روی بازی‌های قبلی این فرنچایز کار کرده است.


هم‌چنین Konami در پاسخ به اینکه چرا به جای بازی اول تصمیم به ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater گرفته گفته: «ما Metal Gear Solid 3: Snake Eater را انتخاب کرده‌ایم چرا که این بازی تولد BIG BOSS (Naked Snake) را به تصویر می‌کشد، این نقطه آغاز سری Metal Gear است. دلیل دیگر این است که طرفداران خواستار ریمیک این بازی برای مدتی طولانی بوده‌اند.»

در حالی که ریمیک بازی‌های دیگر این سری تایید نشده، اما Konami احتمال رخ دادن این اتفاق را رد هم نمی‌کند: «در مورد ریمیک بازی‌های قبلی این سری به جز Metal Gear Solid 3: Snake Eater هم به با خواسته بازیکنان توجه می‌کنیم و بر این اساس تصمیم می‌گیریم.»

گفتنی است که بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC در دست توسعه است. این بازی هنوز تاریخ عرضه‌ای ندارد. با این حال Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1، مجموعه‌ای از نسخه‌های قدیمی Metal Gear Solid 1-3، این پاییز عرضه می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم