جی اس ام/ ارزیابی جدید وبسایت فیدلیتی نشان می‌دهد ارزش فعلی توییتر معادل 33 درصد مبلغی است که ایلان ماسک در سال 2022 برای این شبکه اجتماعی پرداخته است.

بر اساس این ارزیابی در حالی که ماسک، 44 میلیارد دلار برای خرید توییتر پرداخت کرده بود، این شبکه اجتماعی در حال حاضر در حدود 15 میلیارد دلار قیمت گذاری می‌شود.

از زمان آغاز مدیریت ماسک، توییتر با کاهش جدی تبلیغات مواجه شده است و علاوه بر قطع همکاری بسیاری از شرکت‌هایی که از طریق توییتر تبلیغات خود را انجام می‌دادند، شرکت‌های باقیمانده نیز از هزینه‌های تبلیغاتی خود به میزان قابل توجهی کاسته‌اند.

گفتنی است که مدیریت توییتر به زودی از سوی ماسک به لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات پیشین ان‌بی‌سی یونیورسال واگذار می‌شود. خانم یاکارینو از زمان پیوستن به ان‌بی‌سی یونیورسال مدیریت یک تیم 2000 نفره را برعهده داشت و توانست بیش از 100 میلیارد دلار برای این شرکت از طریق تبلیغات درآمدزایی کند.


روزنامه وال استریت ژورنال، یاکارینو 60 ساله را فردی توصیف کرده که تجربه‌اش به ماسک برای تبدیل توییتر به یک اپلیکیشن همه‌کاره و درآمدزایی بیشتر از این شبکه اجتماعی کمک خواهد کرد.

ماسک وعده داده است که توییتر به زودی به یک کمپانی سودده بدل خواهد شد اما کارشناسان با توجه به وضعیت کنونی این کمپانی و همچنین سیاست‌هایی که توییتر در پیش گرفته است، تحقق این وعده را بعید می‌دانند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم