فارس/ پنتاگون مدعی پرواز جنگنده چین مقابل یک هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی شد.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه شب به وقت تهران از رویارویی یک فروند جنگنده چین با یکی از هواپیماهای ایالات متحده بر فراز «دریای چین جنوبی» خبر داد.

به گزارش منابع خبری، پنتاگون مدعی شده خلبان چینی مستقیماً مقابل دماغه هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده پرواز کرد. پنتاگون اعلام کرده که خلبان جنگنده چینی حین رهگیری هواپیمای ایالات متحده بر فراز دریای چین جنوبی در ۲۶ مه (جمعه پنج خرداد) حرکت غیر ضروری تهاجمی انجام داد.

چندی قبل، فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که چین در صنایع  هوا و فضا پیشرفت سریعی کرده و توانایی رزمی آمریکا به خطر افتاده است.

خبرنگار نشریه «پولیتیکو» نیز در توییتی در این زمینه نوشت، یک فروند جنگنده «جی-۱۶»  چین در ۲۶ مه یک هواپیمای «آر سی -۱۳۵»  را رهگیری کرد. خلبان جت چینی مستقیماً مقابل دماغه این هواپیما پرواز کرد و هواپیمای ایالات متحده را مجبور کرد در حالت نامتعادلی پرواز کند.

ارتش آمریکا از ادامه پرواز هواپیماهای خود در منطقه جهت اطمینان از تردد امن کشتی‌ها و هواپیماها خبر داده است. وزارت دفاع چین واکنشی به ادعای تازه ارتش آمریکا نشان نداده است.

چین بارها اعلام کرده که اعزام کشتی و هواپیمای نظامی از سوی آمریکا به دریای چین جنوبی برای صلح خوب نیست. هواپیماها و کشتی‌های نظامی آمریکا به طور منظم در سراسر این منطقه عملیات‌های تجسسی انجام می‌دهند و این گونه ماموریت‌ها موجب اشتباهات محاسباتی می‌شود.

 بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی  چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar