ایسنا/ لاوروف، دولت‌های غربی را به حمایت از نسل کشی روس‌ها توسط اوکراین متهم کرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در بروندی گفت، اگر غرب فرمول صلح اوکراین که همراه با تهدید به کشتن همه روس‌ها و از بین بردن همه چیز روسی است، تنها مبنای حل و فصل درگیری می‌داند، می‌توان نتیجه گرفت به طور مستقیم از نسل کشی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این یک تحول جدید از وضعیتی است که غرب برای نخستین بار به طور مستقیم در جنگی که علیه روسیه به راه انداخته شده، شرکت کرد و اکنون نیز خواستار نسل کشی است.

وزیر خارجه روسیه به این نکته نیز اشاره کرد که تهدیدها و درخواست‌ها برای کشتن روس‌ها از سوی بسیاری از مقام‌های اوکراینی مطرح شده که شامل میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری، اولکسی دنیلف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی و چند تن از سفرا و همچنین لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی می‌شود.

این دیپلمات ارشد روس افزود: همیشه بهتر است حقیقت را بدانید که چه کسی با شما چه کاری دارد. ما مدت‌ها پیش به این حقیقت پی بردیم. از آنجایی که غرب دقیقا این موضع را اتخاذ می‌کند، ما هم به این روش پیش خواهیم رفت.

لاوروف حمله پهپادی اویل روز سه شنبه علیه ساختمان‌های ریاست جمهوری در مسکو را محکوم کرده و آنها را اقدامی تروریستی خواهند و گفت، شکی نیست که کی‌یف در آن دست دارد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: دولت کی‌یف مدت‌ها پیش به روش‌های آشکار تروریستی روی آورده است. برای این کار از تسلیحاتی که غرب به این کشور پمپاژ می‌کند، استفاده می‌شود. اظهارات غرب مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات ارائه شده علیه روسیه دروغ دیگری است.

لاوروف همچنین گفت که با مقام‌های بلندپایه بروندی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور همکاری در بسیاری از زمینه‌ها را بررسی کرده است. آنها شامل همکاری در انرژی هسته‌ای و امور کشاورزی است. روسیه نیاز این کشور آفریقایی به کود را "به عنوان یکی از اولویت‌ها" در نظر خواهد گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar