آخرین خبر/ بخش مهمی از یک زندگی خوب، بیشتر از این‌که در گرو تلاش برای رسیدن به سعادت مطلق باشد، به دوری جستن از حماقت، بی‌فکری و گرایش‌های عامه‌پسند مربوط است. 

آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید. چارلی مانگر می‌گوید: تنها چیزی که می‌خواهم بدانم این است که کجا قرار است بمیرم، در این صورت هرگز پایم را آن‌جا نمی‌گذارم.

اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد مخدر، استرس مزمن، سروصدا، رفت‌وآمدهای طولانی روزمره، شغلی که از آن نفرت دارید، بی‌کاری، ازدواج ناموفق، انتظاراتی که دست نیافتنی‌اند، فقر، بدهکاری و وابستگی مالی، تنهایی، معاشرت بیش‌از حد با افراد غرغرو و خاله‌زنک، وابستگی بیش از حد به تاییدشدن توسط دیگران، مقایسه دائم خود با دیگران، حس تنفر از خود، کم‌خوابی مزمن، افسردگی، اضطراب، خشم و حسادت؛ همان‌جاهایی هستند که قرار است ما را بکشند.

تمام تلاش‌تان را بکنید که به‌طور منظم ریسک‌های نامطلوب زندگی‌تان را از بین ببرید، در این‌صورت شانس زیادی برای رسیدن به زندگی خوب دارید. 

البته تقدیر ممکن است هرلحظه از راه برسد، اما ماهیت تقدیر این است که از چیزی تاثیر نمی‌پذیرد. بنابراین فکرتان را زیاد مشغول آن نکنید.

کافی‌ست کار اشتباهی انجام ندهید، اتفاقات درست خودشان رخ خواهند داد. شما نمی‌توانید بگویید زندگی خوب، چه مزیت‌هایی دارد، فقط می‌توانید با اطمینان بگویید زندگی خوب جلو چه چیزی را می‌گیرد.



|هنر خوب‌زندگی‌کردن، رولف دوبلی|


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar