ایرنا/«بزرگترین زندان زمین» کتابی جامع برای مرور تاریخی روند تبدیل و شفاف کننده‌ تمام شبهاتی است که از سوی رسانه‌های غربی برای حمایت از اشغالگری و توجیه خونریزی‌های اسرائیل به صورت گسترده پمپاژ می‌شود.

 در مقدمه کتاب «بزرگترین زندان زمین» آمده است: «اگر عملیات گروه‌های مقاومت نبود، اسرائیل در تمام این سال‌ها این جنایت عظیم را به مردم غزه تحمیل نمی‌کرد.» این، سوال و ابهامی است که از سوی رسانه‌های غربی به صورت گسترده منتشر می‌شود و بخش مهمی از افکار عمومی جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است...

اما واقعیت چیز دیگری است؛ واقعیت را باید با نگاه به وضعیت ساکنین کرانه‌ باختری که تلاش‌های متعددی برای مذاکره با اسرائیل داشتند، دریافت یا سراغ سرخ‌پوستان به عنوان ساکنین اصلی قاره‌ آمریکا رفت و روند محو خشونت‌بار آن‌ها از سرزمین مادری‌شان توسط اشغالگران انگلیسی و تاسیس کشور ایالات متحده را بررسی کرد.

این کتاب یک منبع جامع برای مرور تاریخی روند تبدیل باریکه‌ غزه به بزرگترین زندان روبازِ جهان است و می‌تواند شفاف کننده‌ تمام شبهاتی باشد که از سوی رسانه‌های غربی برای حمایت از اشغالگری و توجیه خونریزی‌های اسرائیل به صورت گسترده پمپاژ می‌شود.

این کتاب با عنوان The Biggest Prison on Earth: A History of the Occupied Territories در سال ۲۰۱۷ در ۳۰۴ صفحه توسط انتشارات وان‌ورد منتشر شد.


  جلد اصلی کتاب


درباره نویسنده

ایلان پاپه (Ilan Pappé) متولد ۷ نوامبر ۱۹۵۴ تاریخ‌نگار و دانشمند سیاسی اسرائیلی است که در خارج از اسرائیل فعالیت می‌کند. او در حیفا، اسرائیل متولد شد. بسیاری از کتاب‌ها و مقالات او به موضوعات مرتبط با تاریخ اسرائیل و فلسطین می‌پردازند و اغلب دیدگاه نقادانه و بدون تعصبی را در مورد سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطین ارائه می‌دهند.

او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس موسسه مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود.

پاپه استاد دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات بین الملل در دانشگاه اگزتر بریتانیا است و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین همان دانشگاه و نیز رئیس سابق مرکز مطالعات قومی-سیاسی اگزتر است.

او مولف کتاب های پاکسازی قومی فلسطین (۲۰۰۶)، خاورمیانه جدید (۲۰۰۵)، تاریخ فلسطین جدید: یک سرزمین، دو قوم (۲۰۰۳)، و بریتانیا و نزاع عرب–اسرائیلی (۱۹۸۸) است. او از اعضای برجسته جبهه دموکراتیک صلح و مساوات بود و در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ در فهرست انتخاباتی همین حزب برای انتخابات کنست قرار داشت.

پاپه از جمله مورخان جدید اسرائیلی است که پس از انتشار اسناد مربوطه، توسط دول بریتانیا و اسرائیل در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازنویسی تاریخ شکل گیری اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و اخراج یا فرار ۷۰۰ هزار فلسطینی در همان سال پرداخته اند. به عقیده ایلان پاپه، اخراج این افراد اقدامی ارتجالی نبوده بلکه موجب پاکسازی قومی در فلسطین شده است. او تشکیل اسرائیل را مقصر فقدان صلح در خاورمیانه دانسته و خواستار تحریم بین المللی دانشگاهیان اسرائیلی شده است. پاپه طرفدار چاره یک کشوری است که کشوری دوملتی را برای فلسطینیان و اسرائیلیان مجسم می کند.

ایلان پاپه (Ilan Pappé) تاریخ‌نگار و دانشمند سیاسی اسرائیلی


کتاب «بزرگترین زندان زمین» با ترجمه مهدی خانعلی‌زاده و مریم قره گزلو در قطع رقعی در ۳۳۰ صفحه منتشر شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar