ایسنا/موزه «جین آستن» از عموم مردم برای رمزگشایی از کتاب خاطرات برادر «جین آستن» درخواست کمک کرد، دست‌نوشته‌ای ۸۷ صفحه‌ای که می‌تواند شامل اطلاعات جدید درباره این نویسنده تاثیرگذار باشد.

 مسئولان موزه جین آستن در روستای همپشایر چاوتون از علاقه‌مندان به این نویسنده در سراسر جهان درخواست کمک کردند تا به رونویسی سند ۸۷ صفحه‌ای تازه به‌دست‌آمده‌ای کمک کنند که خاطرات دست‌نویس برادر جین آستن است اما رمزگشایی از دست‌خط پیچیده او دشوار است.

این خاطرات دست‌نویس می‌تواند شامل اطلاعات بسیار مهمی در مورد زندگی و زمانه جین آستن باشد.

«سوفی رینولدز» رئیس موزه جین آستن، گفت: واقعاً نادر است که مطالب جدید خانواده آستن در معرض دید قرار گیرد. کاملاً مشخص نیست که چه چیزی در آن وجود دارد و به همین دلیل واقعاً هیجان‌انگیز است. هر کسی می‌خواهد کمک کند می‌تواند به موزه ایمیل بزند تا صفحه‌ای را برای رونویسی درخواست کند. رینولدز این کار را با یک پروژه علمی شهروندی مقایسه کرد و گفت این یک کار واقعاً ارزشمند است چرا که خواندن این دست‌نوشته‌ها بسیار پردردسر است. جین آستن حقایق کمی در مورد زندگی‌اش به جا گذاشت. این یکی دیگر از قطعات پازلی است که می‌تواند وارد موزه شود.

به گزارش گاردین، این موزه علاوه بر زندگی‌نامه دست‌نویس منتشرنشده، آلبومی از نقاشی‌های آبرنگ و طراحی‌های برادر آستن را که در طول کار خود در نیروی دریایی سلطنتی انجام داده، خریداری کرده است که هر دو در نمایشگاهی به نام «سفرهایی با فرانک آستن» به نمایش گذاشته شده‌اند.

این خاطرات به صورت سوم‌شخص نوشته شده و بویژه خواندن صفحات نزدیک به انتهای آن  دشوار است زیرا آرتروز دست، خط نویسنده را بسیار ناخوانا کرده است.

 جین آستن نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال ۱۷۷۵ به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت «آستن» از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۶، با نگارش چهار رمان ‌«عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، ‌«منسفیلد پارک» و «اما» اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

«آستن» دو رمان دیگر را به نام‌های «کلیسای نورث‌انگر» و «ترغیب» نیز نوشت که هر دو در سال ۱۸۱۸ پس از مرگش به چاپ رسیدند و «سندیشن» تنها رمان ناتمام اوست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar