برنا/علاقه‌مندان به ادبیات و سینما در تعطیلات نوروز زمانی را برای مطالعه درنظر می‌گیرند اما گاهی انتخاب کتاب مناسب دشوار است. یکی از راه‌های انتخاب کتاب پیگیری سیر مطالعاتی افراد پیگیرتر و چهره‌های مطرح و اهل قلم است.
 
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به گفته‌ «بورخس» ادبیات خوراک جان‌های ناخرسند و عاصی است. خوراک کسانی که چیزهای بیشتری از زندگی می‌خواهند..‌. بنابراین برای کسی که کتاب خواندن را دوست دارد تعطیلات نوروز می‌تواند فرصت مناسبی برای خواندن کتاب‌ باشد.

به همین دلیل به معرفی کتاب نوروزی از نگاه اهالی هنر و فرهنگ پرداخته‌ایم تا شاید خواننده‌ خبرگزاری برنا را با تاملی در گوشه سطرهای کتاب به مهمانی بهار ببریم. ما در این فهرست سعی کرده‌ایم برای لحظه‌های گوناگون شما پیشنهادهای متنوعی داشته باشیم که اگر به دنبال فیلم، موسیقی یا کتاب خوب بودید آن را پیش چشم داشته باشید.

فهرست زیر پیشنهادات ارمغان بهداروند شاعر و نویسنده کشورمان است:

کتاب کوچ شامار به قلم فرهاد گوران 

داستان کوچ شامار، روایت هزارتوی مردی‌ است که خود روایت‌گر و شاهد روایت دیگران است، هم از اعصار و قرون تکه‌هایی با خود دارد و هم از همین تاریخ دهه‌هایی که ما از سر گذراندیم و می‌گذرانیم، اما نمی‌دانیم هنوز هم از سر خواهیم گذراند یا نه؛ مگر نه که یکی از چهلتنان گفته‌است و او می‌داند که: «ستاره‌ام را پشت سرم سرنگون کرده‌اند؟»کتاب اسب‌ها،

کتاب اسب‌ها از کنار یکدیگر به قلم محمود دولت‌آبادی 

اسب‌ها، اسب‌ها از کنار یکدیگر نام جدیدترین اثر محمود دولت آبادی، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر فارسی است.

این قصه که همچون دیگر داستان‌های دولت‌آبادی از نثر غنی و نگارش به خصوص او برخوردار است داستان انسان‌هایی است که در پی دستیابی به قطعه‌ای گم شده در گذشته‌اند. پیوسته در نزاع با این مفهوم که آیا انسان خاطراتش را گم می‌کند یا در گودال عمیقی از یک خاطره از دست‌رفته، گم می‌شود. 

کتاب خانه خاموش به قلم اورهان پاموک/ ترجمه: مژده الفت 

این کتاب داستان یک خانواده است که در شهر جنت حصار زندگی می‌کنند و ناگهان مسیر آرام زندگیشان به هم می‌ریزد. 

مرگ نور به قلم طاهر بی‌جلون/ محمدهادی خلیل‌نژادی

رمان مرگ نور، اثری از یک رمان نویس برنده ی جایزه ی گنکور است و داستانش در اردوگاه‌های کار اجباری واقع در بیابان‌های مراکش اتفاق می‌افتد. طاهر بن جلون در رمان مرگ نور که بلافاصله پس از انتشار به فروشی بالا دست یافت و مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت، شرحی از اتفاقات واقعی و دلهره آور را به اثری داستانی تبدیل کرده است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar