آخرین خودرو/ شرکت eXoMod که مقر آن در پنسیلوانیا قرار دارد، یک پروژه بسیار جذاب خلق کرده است. در این پروژه، داج چلنجر SRT هلکت نسخه Redeye مدل ۲۰۲۳ به داج چارجر مدل ۱۹۶۸ تبدیل شده است!

با اینکه این پروژه بر مبنای چلنجر توسعه پیدا کرده، اما شرکت سازنده آن را داج چارجر EXOMOD Full Carbon Body Hellcat Redeye مدل ۱۹۶۸ می نامد! با وجود نامگذاری طولانی، این پروژه خاص را می توان با عبارت خودرویی مدرن در زیر پوسته ای کلاسیک توصیف کرد.

در این پروژه محدودیتی از لحاظ بودجه یا قیمت تعریف نشده، به همین خاطر نتیجه نهایی فوق العاده متفاوت و جذاب از آب درآمده است. مهندسان شرکت eXoMod در گام نخست بدنه چلنجر SRT هلکت را با یک بدنه جدید جایگزین کرده اند. این بدنه از جنس فیبرکربن بوده و با الهام از داج چارجر R/T مدل ۱۹۶۸ طراحی شده است.

با توجه به این ویژگی بیراه نیست که پروژه eXoMod را یک ماشین زمان بنامیم. این خودرو اگرچه بیننده را به دوران طلایی خودروهای کلاسیک می برد، اما در زیر پوسته خود به فناوری های عصر کنونی مجهز است. در نتیجه، نسبت به یک چارجر ۵۰ ساله قدرت بیشتر، امکانات بهتر، ایمنی بالاتر و احتمال خراب شدن کمتری دارد.

مشخصات فنی
در زیر کاپوت این خودرو موتور ۶.۲ لیتری سوپر شارژ V8 قرار دارد. این موتور ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و گیربکس شش سرعته دستی نیرو را به چرخ های محور عقب انتقال می دهد. با اتکا به پیشرانه قدرتمند، این چارجر متفاوت شتابی برابر با ۳.۴ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم می تواند به حداکثر سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. چنین رکوردهایی برای یک چارجر ۱۹۶۸ اصلی فقط در رویا قابل تحقق هستند!

وظیفه متوقف سازی این چارجر مدرن را دیسک های خنک شونده بر عهده دارند. طبق انتظار ترمز این خودرو از نوع ABS بوده و به سامانه کمکی مجهز است. سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، سیستم تعلیق تطبیق پذیر، گرمکن فرمان، تنظیم برقی صندلی ها در چهار جهت، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک از ویژگی های پیشرفته این خودروی به ظاهر قدیمی هستند.

داج چارجر خلق شده توسط شرکت eXoMod، روی رینگ های زیبای ۲۰ اینچی و تایرهای برند Nitto سوار است. برخلاف نمای بیرونی که گذشته را یادآوری می کند، کابین این خودرو کاملاً بروز بوده و به عصر کنونی تعلق دارد. داشبورد این عضلانی هیجان انگیز در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی است و تقریباً تمامی امکانات از طریق آن قابل کنترل هستند. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات ضروری را بر عهده دارد. این نمایشگر قابل شخصی سازی است و می تواند اطلاعات را مشابه با آمپرهای آنالوگ نمایش دهد.

قیمتی استثنایی برای یک پروژه استثنایی
شرکت eXoMod پروژه جذاب خود را با قیمت ۳۷۹,۹۰۰ دلار به فروش گذاشته است. این رقم در لحظه نگارش مطلب معادل چیزی در حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان می شود! آیا این خودرو ارزش پرداخت چنین رقمی را دارد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir