آخرین خودرو/ به تازگی شرکت پارس خودرو مشخصات سهند S را به همراه کاتالوگ جدید این خودرو منتشر کرده است. سدانی که قرار است به زودی به بازار بیاید.

اواخر سال گذشته بود که پارس خودرو کاتالوگ مربوط به دو نسخه دنده ای سهند پارس خودرو را منتشر کرد و پس از آن اولین پیش فروش سدان ملی پارس خودرو انجام شد. در آن زمان فروش برای سهند S صورت گرفت اما در کاتالوگ این خودرو، تفاوت نسخه S با دیگر نسخه ها مشخص نبود. حالا با اصلاح کاتالوگ سهند مشخص شده که سهند S نسخه استاندارد و پایه دنده ای است و نسخه G از این سدان در واقع گزینه فول آپشن از این خودرو به حساب می آید. در ادامه مشخصات سهند S را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی سهند S
زیر کاپوت سهند یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15GSI را داریم که خروجی های فنی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و این دقیقا همان مشخصاتی است که در تیپ G و همچنین سایپا اطلس دیده می شود. همچنین این پیشرانه در نسخه های جدید کوییک هم استفاده می شود و از نظر فنی ارتقا داشته است. در این پیشرانه تغییرات فنی باعث شده تا بهبود عملکرد در راندمان گشتاور را داشته باشیم اما این را فراموش نکنید که همچنان با پیشرانه ای با مهندسی ساده و قدیمی نسبت به استاندارد های روز دنیا طرف هستیم.

کابین و امکانات سهند S
همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.

ویدیوی معرفی

کاتالوگ جدید سهند دنده ای

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir