آخرین خودرو/ کمپرها معمولاً بر اساس خودروهای ون یا کامیون ها توسعه می یابند، اما بعضاً مدل های کوچک تر نیز به کمپر تبدیل می شوند. یکی از این کمپرهای کوچک بر مبنای تویوتا لندکروزر ساخته شده است.

کمپر تویوتا لندکروزر بر اساس سری J78 توسعه پیدا کرده است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۴.۲ لیتری دیزلی قرار دارد که می تواند ۱۳۱ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو در کنار باک ۹۰ لیتری، به یک باک ۱۰۰ لیتری اضافی نیز مجهز شده؛ در صورت پر بودن هر دو باک امکان پیمایش ۱۲۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد.

این کمپر جذاب به زوجی با نام های سونیا و یانیک تعلق دارد. با تغییرات اعمال شده روی این خودرو، وزن آن به ۳.۴ تن افزایش یافته است. در نمای بیرونی، بیشترین تغییرات روی سقف صورت گرفته، جایی که یک محفظه بزرگ آلومینیومی، چند نورافکن، پنل های خورشیدی ۱۰۰ واتی و سایبان ۲۷۰ درجه ای به تویوتا لندکروزر اضافه شده است. به غیر از این ها، یک نردبان برای دسترسی به سقف و چند محفظه روی بدنه به چشم می خورد.

در داخل کابین از فضای محدود موجود به بهینه ترین شکل ممکن استفاده شده؛ قسمت عقب کمپر تویوتا لندکروزر هم نقش آشپزخانه را دارد و هم نقش اتاق نشیمن! در سمت چپ چند کابینت با کشوها و محفظه های متعدد و یک ظرفشویی کوچک وجود دارد. جا کفشی نیز در انتهای این قسمت دیده می شود! در پشت صندلی راننده یک کمد بزرگ تعبیه شده که یکی از آنها اجزای سیستم تأمین برق را در خود جای داده است. این سیستم شامل باتری لیتیوم یونی ۱۵۰ آمپر ساعتی و کنترل کننده شارژر خورشیدی می شود.

سمت راست اتاق برای نشستن و استراحت کردن کاربرد دارد. در زیر این بخش محفظه های متعددی برای گذاشتن اشیا و لوازم مختلف تدارک دیده شده؛ آب گرمکن نیز در این قسمت نصب شده است. نیمکت موجود در این بخش تخت شو بوده و می توان از آن به عنوان تخت استفاده نمود. البته اتاق خواب اختصاصی این کمپر جمع و جور در طبق دوم آن و در بالای سقف قرار دارد!

اما در این بین یک نکته منفی وجود دارد و آن عبارت است از نبود سرویس بهداشتی و حمام! مسلماً این بخش از محل سکونت برای افراد بسیاری بیشترین اهمیت را دارد و فقدان آن در دراز مدت می تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد! اینکه سونیا و یانیک چگونه این مشکل را حل می کنند، مشخص نیست!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir