آخرین خودرو/ شنیده ها حاکی از آن است که شرکت ایران خودرو برنامه فروش نزدیکی ندارد و فعلا خبری از عرضه خودروهای پر تقاضای این شرکت نیست.

بسیاری از متقاضیان خودرو از اواخر سال گذشته تا حالا منتظر طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو هستند. این شرکت پس از یک عرضه گسترده در سامانه یکپارچه طرح فروش دیگری نداشته است و فعلا هم در حال تحویل سفارش های همان طرح به مشتریان است. در این میان موضوع تولید یا عدم تولید پژو پارس و کشمکش هایی که با سازمان استاندارد وجود داشت باعث شد تا این شرکت از برنامه های تولید خود عقب بماند و نتواند برنامه ریزی خوبی برای عرضه های جدید داشته باشد. شنیده ها از شرکت ایران خودرو حاکی از آن است که این شرکت در آینده ای نزدیک طرح فروشی نخواهد داشت و فعلا خبری از فروش ایران خودرو برای محصولات پر تقاضا نیست.

عرضه چه محصولاتی ادامه دارد؟
با وجود اینکه فعلا خبری از عرضه خودروهای پرتقاضای ایران خودرو نیست، عرضه محصولات کم تقاضا تر همچنان ادامه دارد. در روزهای گذشته طرح فروش آریسان را داشتیم و پیش بینی می شود عرضه خودروهای هایما هم طبق روال گذشته انجام پذیرد. همچنین فروش دانگ فنگ شاین مکس هم در سامانه خودروهای وارداتی انجام می شود و فعلا این ها تنها محصولاتی هستند که ایران خودرو در آینده ای نزدیک ارائه می دهد.

چه خبر از ری را؟
اواسط بهمن ماه سال گذشته بود که خط تولید کراس اوور ملی ایران خودرو افتتاح شد. ری را جدید ترین، مدرن ترین و احتمالا گران ترین خودروی ملی کشور است که به زودی به بازار می آید. در آن زمان اعلام شده بود که احتمالا خط تولید این محصول در اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت گسترده و در تعداد قابل توجه تولید را آغاز می کند. بر همین اساس انتظار می رود در اواسط سال جاری عرضه کراس اوور ملی ایران خودرو را شاهد باشیم. البته باید دید شرایط برای تولید این خودرو به چه نحوی پیش می رود و در نهایت قیمت این محصول چقدر خواهد بود.

شواهد نشان می دهد فعلا خبری از عرضه محصولات پر تقاضای ایران خودرو نیست و مشتریان باید منتظر بمانند. این را در نظر داشته باشید که برنامه های وزارت صمت و تشویق های این نهاد برای عرضه گسترده در سامانه یکپارچه باعث شده تا ظرفیت تولید بزرگ ترین خودروساز کشور به تحویل تعهدات همان فروش اختصاص پیدا کند. وزارت صمت با عرضه گسترده خودرو در سامانه یکپارچه به صورت کوتاه مدت بازار را کنترل کرد و توانست قیمت ها را برای مدتی تثبیت کند اما حالا که مدت ها است از عرضه ایران خودرو خبری نیست، نتیجه معکوس تصمیم وزارت صمت را شاهد هستیم و اختلاف قیمت محصولات در کارخانه و بازار به حداکثر ممکن رسیده است.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که شنیده ها حاکی از آن است که به زودی قیمت جدید محصولات تولید با افزایش قابل توجه اعلام خواهد شد. اگر این میزان افزایش رقم بخورد و عدد جدید برای خودروساز راضی کننده باشد، بعید نیست که برنامه های فروش ایران خودرو هم زودتر فعال شود و سرعت تولید این خودروساز بیشتر از حالا شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir