آخرین خودرو/ چری خود را برای عرضه یک شاسی بلند جدید آماده می کند. این خودرو تحت برند نوپای iCar و با نام V23 معرفی شده و قرار است از نیمه دوم امسال وارد بازار شود.

چری iCar V23 با همکاری شرکت Zhimi Technology توسعه پیدا کرده و از نیمه دوم امسال وارد بازار خواهد شد. این خودرو پس از ۰۳ دومین محصول تولید انبوه برند iCar به شمار می رود. شرکت چری (Chery) با این شاسی بلند کوچک مشتریان جوان را نشانه گرفته و امیدوار است با کمک آن سهم خود را از بازار خودروهای تمام الکتریکی افزایش دهد.

ابعاد و طراحی بیرونی
چری iCar v23 طولی برابر با ۴۲۲۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۱۵ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۸۴۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری آن نیز به ۲۷۳۰ میلیمتر می رسد. با این مشخصات، محصول جدید چری را از لحاظ جثه می توان با رنو داستر مقایسه کرد. با توجه به زوایای ورود و خروج ۴۳ و ۴۱ درجه ای و همچنین فاصله ۲۱۲ میلیمتری کف اتاق از زمین، این شاسی بلند برقی باید پتانسیل بالایی در عبور از مسیرهای آفرود داشته باشد.

در بخش طراحی، چری iCar v23 اتاق مکعبی شکلی دارد. با کمی دقت در ترکیب جلوپنجره و چراغ های گرد این خودرو، شاسی بلند معروفی مثل تویوتا اف جی کروزر در ذهن تداعی می شود! در نمای جانبی و عقب هم می توان شباهت هایی با لندرور دیفندر و مرسدس G کلاس مشاهده کرد. پس از کنار آمدن با این موضوع، ویژگی های دیگری مثل سپر مقاوم، کاپوت و لبه های گلگیر برآمده، دستگیره های در کشویی، ریل های سقفی، پله های جانبی، رینگ های چنده پره ۱۹ یا ۲۱ اینچی و همچنین محفظه بیرونی موجود در پشت خودرو جلب توجه می کنند.

مشخصات فنی چری iCar v23
چری iCar v23 برای تجربه هیجان در مسیرهای آفرودی ساخته شده است. این شاسی بلند برقی در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره به فروش خواهد رسید. طبق انتظار در نسخه تک موتوره محور عقب محرک است و در نسخه دو موتوره هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می کنند. باتری این خودرو توسط شرکت معروف CATL تأمین می شود. درباره ظرفیت باتری و مشخصات پیشرانه فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده، ولی می دانیم که iCar v23 توانایی پیمایش ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر مسافت با شارژ کامل را خواهد داشت.

در داخل کابین، استفاده از اشکال هندسی به خصوص مستطیل را باید شاخص ترین ویژگی دانست. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ ایستاده نصب شده که بیشتر امکانات خودرو از طریق آن کنترل می شود. این شاسی بلند آفرودی به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز است و از سیستم های کمک راننده سطح L2+ بهره می برد. در رابطه با قیمت چری iCar v23 فعلاً حرفی به میان نیامده و باید منتظر رونمایی رسمی و اطلاعیه های بعدی بمانیم.  

ناگفته نماند شرکت Zhimi Technology در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و در زمینه تولید لوازم خانگی هوشمند فعالیت دارد. جالب اینکه این شرکت از زیرمجموعه های شیائومی محسوب می شود. سیستم تهویه مطبوع، سیستم تصفیه هوا، دستگاه های تولید رطوبت، بخاری برقی، پنکه، ماسک های ضد دود و دستگاه های کنترل کیفیت هوا از جمله محصولات این شرکت هستند.

طبق توافقات صورت گرفته، Zhimi وظیفه برنامه ریزی، تعیین خط مشی و مهندسی را بر عهده دارد. در مقابل، چری مسئول تأمین قطعات، تولید، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش است. این دو شرکت در نظر دارند همکاری های خود را گسترش داده و در عرض سه سال آینده ۶ تا ۸ مدل جدید را عرضه کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir