آخرین خودرو/ تویوتا از نسخه جدید سدان کراون پرده برداری کرد. این نسخه Landscape نام دارد و برای دوست داران آفرود توسعه پیدا یافته است.

مشخصات ظاهری
نسخه جدید تویوتا کراون در مقایسه با مدل استاندارد حدود ۲.۵ سانتی متر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. طبیعتاً این افزایش ارتفاع در عبور از پستی و بلندی ها و مسیرهای آفرود به کمک راننده می آید. علاوه بر این، نسخه Landscape روی رینگ های ۱۸ اینچی و تایرهای همه جا رو با مشخصات ۲۴۵/۶۰ سوار شده است. استفاده از این نوع تایرها چسبندگی بهتری را به ارمغان می آورد.

محافظ های پلاستیکی در نقاط مختلف بدنه و گل پخش کن های قرمز رنگ از وجوه تمایز نسخه Landscape با نسخه معمولی هستند. جالب اینکه تویوتا تأکید دارد گل پخش کن ها به صورت دستی رنگ شده اند! مه شکن های اضافی در پشت و قلاب مخصوص بکسل کردن با توانایی کشش حداکثر ۷۵۰ کیلوگرم وزن از دیگر مشخصات این نسخه به شمار می روند.

تویوتا کراون Landscape با یک رنگ اختصاصی به دست مشتریان خواهد رسید. خودروساز ژاپنی از این رنگ با نام «خاکی شهری» یاد می کند. این سدان آفرودی با آپشن ریل های سقفی که توانایی تحمل باری به وزن ۴۰ کیلوگرم را دارند، قابل سفارش خواهد بود.

در داخل کابین تفاوت های نسخه Landscape با نسخه استاندارد کراون به مواردی جزئی مثل استفاده از رنگ مشکی براق برای برخی قسمت ها و حک شدن واژه Landscape روی داشبورد محدود می شود.

مشخصات فنی
طبق انتظار تویوتا کراون Landscape فقط در نسخه چهار چرخ محرک عرضه می شود. این سدان آفرود محور نیروی خود را از موتور ۲.۴ لیتری دریافت می کند. به لطف بهره مندی از توربو شارژر، این موتور توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد.

قیمت
تویوتا کراون Landscape مخصوص بازار ژاپن است و در سایر کشورها عرضه نخواهد شد. در سرزمین مادری، این خودرو با پرداخت ۶,۸۵۰,۰۰۰ ین، معادل ۴۵,۲۰۰ دلار یا ۲.۹ میلیارد تومان قابل خرید خواهد بود. این رقم در مقایسه با نسخه استاندارد کراون حدود ۵ هزار دلار بیشتر است.

ناگفته نماند تویوتا در نظر دارد نسخه های ویژه بیشتری از کراون را روانه بازار کند. از این رو، احتمالاً نسخه گازو ریسینگ یا همان GR این خودرو نیز در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. اگر این نسخه وارد بازار شود، در مقایسه با مدل استاندارد طراحی اسپرت تر و پیشرانه قدرتمندتری خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir