آخرین خودرو/ خودروهای دست دوم، به خصوص مدل های پایین و دارای ایراد، معمولاً با قیمت های بسیار ناچیز و کم قابل خرید هستند. برای مثال این جیپ واگنیر مدل ۱۹۶۴ تنها با پرداخت ۲ دلار یا فقط و فقط ۱۳۰ هزار تومان خریداری شده است!

به گزارش آخرین خودرو، کانال یوتیوبی Low-Buck Garage به کارهای جالب خودرویی که با مبالغ خیلی کم می توان انجام داد، می پردازد. دست اندرکاران این کانال اخیراً به سراغ یک جیپ واگنیر قدیمی مدل ۱۹۶۴ رفته و با پرداخت تنها ۲ دلار آن را خریداری کرده اند! متاسفانه این شاسی بلند آمریکایی در طول حیات خود در وضعیت مناسبی نگهداری نشده، به همین خاطر از نظر بدنه، کابین و شرایط فنی اصلاً اوضاع مناسبی ندارد. در توصیف وضعیت موجود همین بس که پیشرانه این خودرو تعویض شده و موتور اصلی جای خود را به یک موتور دیگر داده است!

پس از مواجهه تیم Low-Buck Garage با این جیپ واگنیر قدیمی، معلوم می شود که با بازنگری در برخی قسمت ها و صرف ۴ دلار برای خرید چند قطعه ساده از جمله شمع، امکان احیای موتور وجود دارد. پس از روشن کردن موتور، نوبت به برطرف کردن ایرادات کوچکی مثل گیر کردن پدال کلاچ می رسد. البته برخی از ایرادات این خودرو حاد هستند و امکان برطرف کردن آنها در محل میسر نبوده؛ برای نمونه گیربکس صدای غیرعادی تولید کرده و ترمزها هم عملاً از کار افتاده اند!

برای اینکه این واگنیر قدیمی قابل استفاده در رانندگی های روزمره باشد، باید ۲۰۰ دلار دیگر صرف تعمیر قسمت های مختلف آن کرد. با چنین بودجه ای می توان نقایص سیستم ترمز، صداهای غیرعادی گیربکس و اشکالات موجود در سیستم سوخت رسانی را برطرف کرد.

حتی پس از برطرف شدن این ایرادات، باز هم جیپ واگنیر ۲ دلاری، مناسب استفاده های روزمره نیست، چرا که بدنه آن پوسیدگی های زیادی دارد و کابین هم باید بازسازی شود. به احتمال زیاد با صرف چند صد دلار دیگر می توان این خودروی بد سرپرست را به طور کامل به چرخه زندگی نرمال برگرداند. البته با توجه به عمر تقریباً ۶۰ ساله و وضعیت نه چندان خوب خودرو، فقط یک عشقِ ماشین، مخصوصاً عاشقِ واگنیر دردسرهای مربوطه را به جان می خرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir