آخرین خودرو/ شرکت IM Motors به طور رسمی از سدان برقی L6 رونمایی کرد. این خودرو که چهارمین مدل و دومین سدان کمپانی به حساب می آید، از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است و با قیمت پایه ۲۳۰ هزار یوان (۲ میلیارد تومان) به فروش خواهد رسید.

برد ۱۰۰۰ کیلومتری برای نسخه پرچمدار
سدان چینی IM L6 طراحی بروز و مدرنی دارد. این خودرو با ۴۹۳۱ میلیمتر طول، ۱۹۶۰ میلیمتر عرض، ۱۴۷۴ میلیمتر ارتفاع و ۲۹۵۰ میلیمتر فاصله محوری، کمی بزرگ تر از هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری است. استفاده از باتری نیمه جامد در مدل پرچمدار یکی از وجوه تمایز این خودرو به شمار می رود. به لطف بهره مندی از این نوع باتری و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۰۰ کیلو واتی، تنها با ۱۲ اتصال به یک پورت پر سرعت، انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت در L6 ذخیره می شود، البته طبق استاندارد چینی CLTC.

باتری نیمه جامد IM L6 ظرفیتی برابر با ۱۳۰ کیلووات ساعت دارد. بر اساس استاندارد CLTC امکان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت با این باتری حجیم وجود دارد. در مدل پایه، انرژی لازم توسط پک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی تأمین می شود. مدل میان رده هم از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی سود می برد. شرکت IM Motors مسافت قابل پیمایش این دو مدل را به ترتیب ۷۰۰ و ۷۷۰ کیلومتر اعلام کرده است.

پیشرانه ۷۷۹ اسب بخاری
محصول جدید IM Motors در دو نسخه تک موتوره و دو موتور عرضه می شود. در نسخه تک موتوره، پیشرانه توانایی تولید ۲۸۹ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن به چرخ های محور عقب انتقال می یابد. اما در نسخه دو موتور، قدرت پیشرانه به رقم باورنکردنی ۷۷۹ اسب بخار می رسد. طبق انتظار در این نسخه هر چهار چرخ محرک هستند.

در داخل کابین، با فضای بسیار متفاوت روبرو هستیم. روی داشبورد L6 یک پنل سرتاسری نصب شده که میزبان دو نمایشگر عریض است. علاوه بر این نمایشگرها، یک نمایشگر عمودی بزرگ دیگر در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد تعبیه شده است. فرمان یوغی شکل از دیگر ویژگی های خاص کابین L6 محسوب می شود. این سدان جذاب از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۹۵P و تراشه انویدیا Orin X بهره می برد و از نظر سامانه های رانندگی خودکار در سطح فوق العاده بالایی قرار دارد.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده ایم، IM L6 توانسته تست گوزن را بدون راننده انجام دهد! این خودرو می تواند به لطف شاسی پیشرفته و سامانه های هوشمند خود مانورهایی مثل حرکت خرچنگی و چرخش ۴۵ درجه را انجام دهد.

قیمت
نسخه پرچمدار IM L6 با قیمت ۳۳۰ هزار یوان به فروش خواهد رسید. این رقم معادل ۲.۹ میلیارد تومان می شود. ناگفته نماند نسخه میان رده هم ۳۰۰ هزار یوان (معادل حدوداً ۲.۶ میلیارد تومان) قیمت گذاری شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir