آخرین خودرو/ شرکت تویوتا خودروهای آینده خود را با سامانه های هوشمند راهی بازار خواهد کرد. طبق توافقات صورت گرفته، این سامانه ها با همکاری هواوی توسعه می یابند.

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس گزارش یکی از نشریات معروف چینی، استارتاپ مومنتا (Momenta) ضلع سوم این همکاری است و تویوتا و هواوی را در توسعه سیستم های هوشمند رانندگی همراهی می کند. این سیستم ها منحصر به خودروهای فروخته شده در یک منطقه خاص نیست و تمامی مدل های تولیدی تویوتا از آنها بهره مند خواهند بود. انتظار می رود با نصب این سیستم ها، ایمنی و قابلیت های خودکار محصولات تویوتا ارتقا پیدا کند.

گفته می شود در این همکاری سه جانبه، شرکت هواوی وظیفه تأمین سخت افزارهای لازم را بر عهده خواهد داشت. استارتاپ مومنتا نیز مسئول توسعه نرم افزار خواهد بود و تویوتا طراحی تجربه کاربری، تنظیمات نهایی و یکپارچه سازی را انجام خواهد داد.

با توجه به این همکاری، می توان پیش بینی کرد که نسل بعدی خودروهای تویوتا از لحاظ تکنولوژی های کمک راننده پیشرفت نموده و سطح بالاتری از اتوماسیون را ارائه خواهند کرد. احتمالاً اطلاعیه رسمی مربوط به همکاری خودروساز ژاپنی با دو شرکت چینی در هفته های آتی و در نمایشگاه خودروی پکن منتشر خواهد شد. شاید بدانید این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، چهار سال بود که برگزار نمی شد.

تویوتا پیش از این با هواوی همکاری داشته و در زمینه توسعه کابین هوشمند از تجربیات و فناوری های غول بزرگ چینی استفاده کرده است. بنابراین توسعه سیستم های هوشمند رانندگی اولین همکاری دو طرف به شمار نمی رود.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تویوتا از حامیان مالی استارتاپ مومنتا بوده و از این استارتاپ پشتیبانی می کند. از این رو، تویوتا به قابلیت ها و توانمندی های این استارتاپ یقیناً آگاهی و اشراف کاملی دارد. برای تویوتا کسب سهم بیشتر از بازار چین اهمیت بسیار زیادی دارد. این کشور بزرگ ترین بازار خودرویی دنیا محسوب می شود و جلب اعتماد حداکثری مشتریان چینی می تواند آمار فروش جهانی تویوتا را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهد. در حال حاضر این شرکت دو مدل برقی bZ3 و bZ4X را در چین عرضه می کند. نگاهی به آمار نشان می دهد این دو مدل از لحاظ فروش عملکرد چندان خوبی ندارند. شاید همکاری با هواوی و استفاده از سیستم های هوشمند رانندگی بتواند مشتریان بیشتری را راهی نمایندگی های فروش تویوتا کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir