آخرین خودرو/ اولین تصاویر و اطلاعات از هاوال رپتور Hi4 هیبریدی شارژی ۲۰۲۴ منتشر شد. این خودرو احتمالاً در روزهای آتی و در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

هاوال رپتور Hi4 با نیم نگاهی به مسیرهای آفرود توسعه یافته است، از این رو می توان آن را یک شاسی بلند نسبتاً آفرودی خطاب کرد. شرکت هاوال می گوید در طراحی و ساخت این خودرو از پیشنهادات و نقطه نظرات مشتریان استفاده کرده است. با توجه به نام خودرو، به احتمال زیاد وظیفه تأمین نیرو را همان پیشرانه هیبریدی شارژی Hi4 دارد. این پیشرانه به کمپانی مادر هاوال، یعنی گریت وال، تعلق دارد و شامل موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دو موتور برقی می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق گیربکس DHT دو سرعته به چرخ ها انتقال می یابد.

هاوال رپتور Hi4 2024 با دو رنگ بدنه جدید قابل انتخاب خواهد بود که عبارتند از زرد و خاکستری. در نمای ظاهری مدل ۲۰۲۴ تفاوت شاخصی با مدل قبلی ندارد. در نمای روبرو چراغ های اصلی قاب گرد خود را حفظ کرده اند و جلوپنجره دارای خطوط افقی موازی است. بر روی جلوپنجره نام هاوال با حروفی بزرگ درج شده است. در نمای عقب هم چراغ ها مثل سابق درون قاب های دوقلوی گرد قرار گرفته اند. این چراغ ها هنگام روشن شدن جلوه خاصی به شاسی بلند آفرودی هاوال می بخشند.

در داخل کابین هاوال رپتور Hi4 شاهد تغییراتی جزئی هستیم. در مدل ۲۰۲۴ مشتریان امکان سفارش رنگ های جدیدتری را برای روکش ها و دیگر قسمت ها دارند. این شاسی بلند هیبریدی شارژی به ۱۱ سنسور و مجموعه از انواع دوربین ها و رادارها مجهز است و سطح دوم از سامانه های کمک راننده را ارائه می کند. این سطح سیستم هایی مثل کروز کنترل تطبیق پذیر و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط را در بر می گیرد.

طبق آمارهای موجود، هاوال موفق شده ۲۰۹۱ دستگاه از رپتور را در ماه مارس به فروش برساند. این رقم معادل ۷.۴۴ درصد از فروش شرکت گریت وال می شود. با چنین رکوردی، رپتور در جدول پرفروش ترین شاسی بلندهای چین، در رتبه ۹۳ قرار دارد.

برای اطلاع از مشخصات فنی دقیق، امکانات و قیمت هاوال رپتور Hi4 2024 باید منتظر اطلاعیه های بعدی بمانیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir