آخرین خودرو/ فروش کراس اوور جدید اکسید اکسلانتیکس ET در چین آغاز شد. این کراس اوور نقش یک مدل پرچمدار را ایفا کرده و قیمت ارزان ترین نسخه آن از ۲۷ هزار دلار یا ۱.۸ میلیارد تومان شروع می شود.

محصول جدید گروه چری در دسته شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می گیرد و بر اساس پلتفرم چری E0X توسعه یافته است. این پلتفرم پیشرفته مخصوص مدل های برقی بالارده طراحی شده و هم با پیشرانه های تمام الکتریکی و هم پیشرانه های EREV سازگاری دارد. طول، عرض و ارتفاع اکسلانتیکس ET به ترتیب با ۴۹۵۵، ۱۹۷۵ و ۱۶۹۸ میلیمتر برابر است و فاصله محوری آن به ۳۰۰۰ میلیمتر می رسد.

مشخصات چری اکسید اکسلانتیکس ET
در نسخه تمام الکتریکی، نیروی اکسلانتیکس ET توسط پیشرانه دو موتوره تأمین می شود. موتور موجود روی محور جلو ۲۴۵ اسب بخار قدرت و موتور عقب ۳۰۸ اسب بخار قدرت دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، کراس اوور سایز متوسط گروه چری قادر است در زمان ۵.۴۶ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت برساند. در این خودرو از باتری جدید موسوم به LFP 2.0 Shenxing استفاده شده؛ این باتری ساخت شرکت معروف CATL است و در دماهای بسیار شدید کارایی خود را حفظ می کند. در تست های انجام شده در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد، باتری اکسلانتیکس ET طی ۲۴ دقیقه از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ شده است. به گفته خودروساز چینی، در شرایط نرمال و در هوای ۲۵ درجه سانتیگراد، با ۱۰ دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می شود.

کابین مدرن و امکانات پیشرفته
در داخل کابین، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد اکسلانتیکس ET بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. از آنجایی که این کراس اوور، نقش یک مدل پرچمدار را دارد، از امکاناتی مثل گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی ها، سیستم صوتی ساخت Lion Melody Max با ۲۳ بلندگو، سانروف با مساحت ۲.۳۸ متر مربعی و سیستم پایش سلامت سرنشینان با امکان اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون سرنشینان بهره می برد.

اکسلانتیکس ET به ۳۰ سنسور و تراشه انویدیا Orin-X تجهیز شده تا در رانندگی های شهری و جاده ای به کمک راننده بیاید. این کراس اوور قابلیت هایی پیشرفته مثل دستیار رانندگی در سرعت های بالا، دستیار رانندگی در شهر و دستیار پارک دارد.  

قیمت تیپ های مختلف
در سرزمین مادری، اکسلانتیکس ET با نام استرا ET به فروش می رسد. این خودرو در تیپ های متنوع عرضه می شود. ارزان ترین تیپ از نسخه تمام الکتریکی ۲۳۹ هزار یوان یا ۲.۲ میلیارد تومان قیمت دارد. نسخه پرچمدار تمام الکتریکی هم با پرداخت ۳۲۹ هزار یوان یا ۳ میلیارد تومان قابل خرید است. اما ارزان ترین مدل از نسخه EREV، ۱۹۹ هزار یوان یا ۱.۸ میلیارد تومان قیمت گذاری شده؛ قیمت مدل فول این نسخه تا ۲۳۹ هزار یوان یا ۲.۲ میلیارد تومان بالا می رود. گفتنی است در نسخه EREV یک موتور بنزینی به عنوان ژنراتور انجام وظیفه می کند.

شرکت چری برای ترغیب مشتریان به خرید اکسلانتیکس ET، هدایا و تسهیلاتی را در نظر گرفته که از جمله آنها باید به شرایط ویژه در مرحله پیش پرداخت، آپشن های رایگان، سوبسیدهای نقدی، خدمات وارانتی، خدمات امدادی، داده های ترافیکی و جوایز وفاداری اشاره کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir