آخرین خودرو/ در حالیکه خودروسازان به دنبال استفاده از فناوری های خودران پیشرفته در محصولات جدید خود هستند، استان بریتیش کلمبیا در کانادا با تصویب قانونی در برابر آنها ایستاده است.

به گزارش آخرین خودرو، بریتیش کلمبیا اخیراً قانون مربوط به وسایل نقلیه موتوری را بروز آوری کرده؛ به موجب تغییرات این قانون، حالا استفاده از خودروهای مجهز به سطح سوم از فناوری خودران ممنوع است. جالب اینکه در قانون جدید حرف از محدودیت نشده، بلکه به هیچ وجه نمی توان با خودروهای مذکور به رانندگی پرداخت.

قانون مورد بحث در ۱۸ مارس تصویب شده و از ۱۵ آوریل اجرا می شود. این قانون استفاده از هر نوع خودروی مجهز به سطوح سوم، چهارم و پنجم از فناوری خودران را ممنوع می کند. در حال حاضر مدل هایی با سطحی بالاتر از سه موجود نیستند و فقط مرسدس بنز S کلاس و EQS را می توان با سطح سوم فناوری خودران سفارش داد. این سدان لوکس آلمانی هم فقط در کالیفرنیا و نوادا برای استفاده های محدود، تأییدیه های لازم را دارد. با اتکا به سخت افزار و نرم افزار بسیار پیشرفته، در سرعت های پایین تر از ۴۰ مایل یا ۶۴ کیلومتر، رانندگان می توانند دست های خود را از مسیر برداشته و بدون نگاه کردن به جلو، طی مسیر کنند. البته در تمامی لحظات رانندگان باید آمادگی دخالت و در اختیار گرفتن کنترل خودرو را داشته باشند.

تا ۲۰۰۰ دلار جریمه
برای رانندگی با خودروهای مجهز به سطح سوم از فناوری خودران جریمه تعیین شده و میزان مبلغ آن بین ۳۶۸ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا متغیر است. در صورت عدم پرداخت جریمه این امکان وجود دارد که راننده متخلف ۶ ماه از عمر خود را پشت میله های زندان سپری کند!

مقامات بریتیش کلمبیا در توجیه تصمیم خود گفته اند فناوری خودران سطح سه یک تکنولوژی جدید نوظهور است که قبل از فراگیر شدن باید مورد تست و ارزیابی های دقیق قرار بگیرد. این امر به معنای آن است که شاید در آینده با تجدید نظر در قوانین، استفاده از خودروهای مجهز به این فناوری آزاد شود.

از دید راب فلمینگ، وزیر حمل و نقل و زیرساخت های بریتیش کلمبیا، قانون جدید مردم را در جاده ها امن تر نگه داشته و آنها را به استفاده بیشتر از حمل و نقل فعال ترغیب می کند. وی بر این باور است که تغییرات موجود یک گام دیگر در راستای همگام سازی مقررات با تکنولوژی های جدید مربوط به نحوه جابجایی مردم هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir