آخرین خودرو/ کمپانی چری تصاویری از جدیدترین محصول خود یعنی اکسید E08 را منتشر کرد. این مینی ون متفاوت که طی روزهای آینده در نمایشگاه خودروی پکن رسماً رونمایی خواهد شد، به احتمال زیاد کاملا برقی است.

اکسید E08 اولین محصول چری است که با همکاری تیم ‌های طراحی اکسید در اروپا و شانگهای توسعه می یابد. این مینی ون بر اساس زبان طراحی موسوم به Wind Aesthetics 2.0خلق شده است. با وجود فرم جعبه ای شکل اتاق، طراحان چری سعی کرده اند با استفاده از خطوط سیال و نصب دوربین های جانبی به جای آینه های معمولی، آیرودینامیک خودرو را بهبود ببخشند.

در نمای جلو، اکسید E08 دارای طرحی الهام‌ گرفته از فلسفه‌ طراحی «پروانه سایبری» است. تزئینات جلوپنجره این مینی ون مدرن لوسترها را تداعی می کنند و چراغ ‌های اصلی شبیه به حرف F هستند.

اکسید E08 در نمای جانبی دارای خط پنجره‌ بسیار صاف و پنل هایی تقریباً تخت و مسطح است. درهای عقب بسیار عریض هستند و با باز شدن آنها دسترسی مستقیم و آسان به صندلی های ردیف دوم و سوم فراهم می شود. در نمای عقب، چراغ ها چند تکه بوده و به شکل بومرنگ هستند. برخی از اجزای این چراغ ها در حاشیه شیشه عقب قرار دارند.

با توجه به سبک طراحی اکسید E08 می ‌توان گفت که این خودرو برای رقابت با مینی ون هایی مانند لی مگا و شیائوپنگ (اکسپنگ) X9 ساخته شده است. احتمالاً نماینده چری از قیمت پایین تری نسبت به رقبا برخوردار خواهد بود.

شاید بدانید اکسید برند لوکس چری به شمار می رود و در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارجی به فروش می‌ رسد. E08 به احتمال زیاد روی پلتفرم پیشرفته E0X که مخصوص مدل های برقی رده بالای گروه چری است، ساخته خواهد شد. برای این خودرو قیمت تقریبی ۲۵۰ هزار یوان پیش بینی شده، این رقم معادل ۲.۳ میلیارد تومان می شود. انتظار می رود این مینی ون الکتریکی از سال آینده به دست مشتریان برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir