آخرین خودرو/ شرکت بی وای دی خود را برای رونمایی از یک سوپر اتومبیل برقی آماده می کند. این خودرو طی روزهای آینده در نمایشگاه خودروی پکن معرفی خواهد شد.

کمپانی بی وای دی در کنفرانس بهاره فانگ چنگ بائو، از سه خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این سه خودرو شامل دو شاسی‌ بلند بائو ۳ و بائو ۸ و یک سوپر اسپرت کانسپت به نام سوپر ۹ می‌شوند. طراح ارشد بی وای دی یعنی آقای ولفگانگ اگرت که سابقه‌ی همکاری با لامبورگینی و آئودی را در کارنامه دارد، در این کنفرانس حضور داشت و مدل های مذکور را رونمایی کرد.

فانگ چنگ بائو زیربرندی لوکس از بی وای دی است که روی تولید شاسی ‌بلندهای برقی تمرکز دارد. این برند تاکنون یک خودرو به نام بائو ۵ (لئوپارد ۵) را به بازار عرضه کرده است. با رونمایی از دو شاسی بلند بائو ۳ و بائو ۸ و همچنین مدل اسپرت سوپر ۹ سبد محصولات این برند بزرگ تر خواهد شد.

فانگ چنگ بائو سوپر ۹ یک خودروی دو نفره‌ زیبا با درهای بازشونده رو به بالاست. در همان نگاه نخست به این خودرو، شباهت زیاد آن به مرسدس SLR مکلارن استرلینگ موس جلب توجه می کند. کابین خلبانی دوگانه و صندلی‌ های فیبر کربنی یکپارچه از جمله ویژگی های شاخص این خودرو هستند. فرمان سوپر ۹ یادآور فرمان سفینه ‌های فضایی است و دکمه‌های روی کنسول میانی و فرمان، از خودروهای اسپرت کلاسیک الگوبرداری شده اند.

در نمای پشت سوپر ۹، چراغ‌ ها گرافیکی مشابه با لوگوی فانگ چنگ بائو دارند. در این نما یک اسپویلر به شکل پل به چشم می‌خورد. در نمای جانبی عدد ۳۰ دیده می‌شود که به سی امین سالگرد تأسیس کمپانی بی وای دی اشاره دارد.

انتظار می ‌رود سوپر ۹ برخلاف بائو ۵ که پلاگین هیبریدی است، یک خودروی تمام الکتریکی باشد. نسخه‌ تولید انبوه این خودرو با نام بائو ۹ به فروش خواهد رسید.

فانگ چنگ بائو سومین و جدیدترین برند بی وای دی است که تابستان گذشته تأسیس شد. این برند در رده ای پایین تر از یانگ ‌وانگ و بالاتر از دنزا قرار می‌گیرد. بی وای دی با برندهای جدید خود، رویکرد فروش متفاوتی را در پیش گرفته و به جای نمایندگی‌ های سنتی، از فروشگاه‌ های تحت مدیریت مستقیم استفاده می کند. این کمپانی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰ فروشگاه فانگ چنگ بائو را در سراسر چین تأسیس کرد و قصد دارد این تعداد را در سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ فروشگاه برساند. جالب است بدانید که بی وای دی اغلب فروشگاه‌ ها و نمایشگاه ‌های برندهای لوکس معروف مانند ب ام و، مرسدس‌ بنز یا استون مارتین را تصاحب می‌کند.

گفتنی است سوپر اسپرت برقی فانگ چنگ بائو سوپر ۹ در روزهای آتی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن به طور رسمی برای عموم به نمایش در خواهد آمد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir