آخرین خودرو/ گروه خودروسازی دانگ فنگ، خود را برای معرفی یک شاسی بلند آفرودی در نمایشگاه خودروی پکن آماده می کند. این شاسی بلند جذاب M-Hunter نام دارد و تحت برند M-Hero وارد بازار خواهد شد.

برند M-Hero که به هامِر چین معروف است، روی ساخت خودروهای شاسی ‌بلند لوکس تمرکز دارد. این برند با عرضه‌ نسخه‌ های خیابانی از خودروهای نظامی، به خصوص وانت M50 توجه نشریات را به خود جلب کرده است. مدل جدید M-Hunter دومین خودروی برقی M-Hero بعد از ۹۱۷ است که در آگوست سال گذشته با پیشرانه ۱۰۸۸ اسب بخاری معرفی شد.

با معرفی M-Hunter نسل جدیدی از خودروهای آفرودی برقی به سبد محصولات برند M-Hero اضافه می شود. این خودرو تلفیقی از فناوری‌های پیشرفته نظامی و مواد سبک‌ وزن به کار رفته در صنعت هوافضا است. هدف از عرضه M-Hero تولید انبوه یک خودروی آفرودی قدرتمند برای پاسخگویی به نیاز کلکسیونرها و علاقه‌مندان به خودروهای با عملکرد بسیار بالا اعلام شده است.

طراحی ظاهری تهاجمی و الهام‌ گرفته از M-Hero 917
مدل جدید M-Hunter از نظر طراحی ظاهری یادآور M-Hero 917 است. با نگاهی دقیق به تصاویر می ‌توان M-Hunter را شبیه یک قفس روی چهار چرخ توصیف کرد! کابین این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده و به دو صندلی اسپرت سطلی مجهز است. نکته‌ جالب اینکه این صندلی ها به صورت برقی قابل تنظیم هستند. این شاسی بلند جان سخت آفرودی فاقد صندلی های ردیف دوم است، چرا که فضای موجود به چرخ های زاپاس اختصاص دارد.

در نمای روبروی M-Hunter چراغ‌های X شکل بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کنند. لوگوی M نورپردازی شده و سپر بسیار مقاوم به نظر می رسد. روی سپر یک وینچ قدرتمند با ظرفیت کشش ۱۲,۵۰۰ پوند (حدود ۵,۷۰۰ کیلوگرم) نصب شده است. سقف M-Hunter برای حمل بار اضافی یک باربند دارد و چند پروژکتور روی آن به چشم می خورد. در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های باریک، لوگوی درخشان برند و یک قلاب یدک ‌کش قرمز رنگ از ویژگی های قابل ذکر هستند.

مشخصات فنی
در رابطه با مشخصات فنی فعلاً اطلاعاتی موجود نیست، اما احتمالاً لیست پیشرانه های M-Hunter با مدل M-Hero 917 مشترک خواهد بود. مدل M-Hero 917 در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی با ژنراتور (EREV) عرضه می ‌شود. نسخه‌ EREV از سه موتور الکتریکی با ۸۱۶ اسب بخار بهره می ‌برد. مدل کاملاً برقی M-Hero 917 نیروی خود را از یک پیشرانه چهار موتوره ۱۰۸۸ اسب بخاری دریافت می کند. با توجه به ماهیت و قیمتM-Hunter  احتمال استفاده از این پیشرانه تمام الکتریکی بیشتر به نظر می آید.

نمایشگاه خودروی پکن در روزهای آینده افتتاح می شود. از این رو دانگ فنگ M-Hunter فاصله زیادی با رونمایی رسمی ندارد. ناگفته نماند برای این شاسی بلند برقی قیمتی فراتر از یک میلیون یوان برآورد شده؛ چنین رقمی معادل تقریباً ۹.۳ میلیارد تومان می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir