آخرین خودرو/ نسل جدید تویوتا کمری به زودی راهی خیابان ها می شود. با نزدیک شدن به زمان عرضه، خودروساز ژاپنی لیست قیمت این سدان بسیار محبوب را منتشر کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، کمری جدید به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش می رسد. نسخه پایه این خودرو که با کد LE شناخته می شود، با پرداخت ۲۹,۴۹۵ دلار قابل خرید خواهد بود. این رقم معادل تقریباً ۲ میلیارد تومان است.

در مقایسه با نسل قبلی، باید گفت که مدل پایه از کمری جدید حدود ۲۰۰۰ دلار گران تر شده است. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که اکنون مدل پایه کمری از پیشرانه هیبریدی بهره می برد. اگر قرار باشد این نسخه را با کمری هیبریدی نسل قبلی مقایسه کنیم، در این صورت قیمت آن ۵ دلار ارزان تر خواهد بود.

با آنکه تویوتا کمری ۲۰۲۵ نسبت به مدل های قبلی، کمی گران تر شده، ولی در مقابل تمامی تریم های آن حالا هیبریدی هستند. ضمن اینکه در مدل پایه این خودرو قدرت بیشتری ارائه می کند. کمری جدید از همان سیستم هیبریدی معروف کمپانی سود می برد. قلب اصلی پیشرانه این خودرو را موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تشکیل می دهد. این نسل از کمری از لحاظ طراحی ظاهری نیز بروزآوری شده و به سامانه های کمکی بیشتری مجهز است.

تریم پرچمدار XSE از تویوتا کمری در حالت استاندارد ۳۵,۶۹۵ دلار قیمت دارد. اما در صورت سفارش تمامی آپشن ها و پکیج پریمیوم پلاس، قیمت نهایی آن به ۴۲,۲۲۰ دلار افزایش می یابد. این رقم معادل حدوداً ۲.۸ میلیارد تومان می شود. از رقبای مستقیم کمری در بازارهای جهانی باید به هوندا آکورد و هیوندای سوناتا اشاره کرد. این دو خودرو در مدل های پایه به ترتیب ۲۸,۹۹۰ و ۲۸,۶۵۰ دلار قیمت دارند.

در جدول زیر می توانید لیست تریم های مختلف را به تفکیک مشاهده نمایید:

گفتنی است در کشور ما با بودجه ای مشابه با قیمت مدل پایه از کمری ۲۰۲۵ می توان تیگو ۷ پرو، فونیکس FX و دیگنیتی را به صورت صفر کیلومتر خریداری کرد. در میان خودروهای کارکرده هم نیسان ماکسیمای مدل ۹۰، هیوندای النترا و کیا سراتوی مونتاژی کارکرده دارای قیمتی مشابه هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir