آخرین خودرو/ اوایل آوریل بود که بی وای دی تأیید کرد در حال کار روی یک استیشن پرچمدار تحت برند دِنزا است. این استیشن بسیار جذاب به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز بوده و تست های جاده ای را در اشتوتگارت آلمان سپری می کند.

به گزارش آخرین خودرو، شاید بدانید در چین تمامی مدل های جدید باید تأییدیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) این کشور را دریافت کنند. در حقیقت هیچ خودرویی بدون دریافت تأییدیه از این وزارت نمی تواند وارد بازار شود. این وزارت لیست مدل های جدیدی را که در حال دریافت تأییدیه هستند، به صورت ماهانه منتشر می کند. چنین رویه ای صدای خودروسازان چینی را درآورده، زیرا جزئیات، تصاویر و مشخصات فنی مدل های جدید قبل از رونمایی رسمی، در وبسایت این وزارت منتشر می شود. یکی از مدل هایی که اخیراً اطلاعات آن قبل از رونمایی رسمی در این وبسایت منتشر شده، دنزا Z9 جی تی است.

ابعاد محصول جدید بی وای دی
بی وای دی دنزا Z9 جی تی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۱۸۰، ۱۹۹۰ و ۱۵۰۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۳۱۲۵ میلیمتر است. این استیشن زیبا می تواند ۵ سرنشین را با خود حمل کند. از ویژگی های ظاهری خاص این خودرو باید به تزئینات فیبرکربنی بدنه و باله عقب آن اشاره کنیم. این باله فعال بوده و به صورت برقی کنترل می شود.

مشخصات فنی بی وای دی دنزا Z9 جی تی
پیشرانه بی وای دی دنزا Z9 جی تی شامل سه موتور برقی می شود. یکی از این سه موتور روی محور جلو قرار گرفته و دو موتور دیگر روی محور عقب نصب شده اند. این سه موتور با همکاری هم ۹۵۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند که رقم بسیار قابل توجهی است. به لطف این پیشرانه فوق العاده قدرتمند دنزا Z9 جی تی قادر است به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. محصول جدید بی وای دی خودروی سنگین وزنی به شمار می رود، چرا که وزن خالص آن به ۲۸۷۵ کیلوگرم می رسد.

انرژی بی وای دی دنزا Z9 جی تی توسط پک باتری از نوع LFP Blade تأمین می شود. در رابطه با ظرفیت باتری فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. این استیشن برقی از سنسورهای لایدار بهره می برد، از این رو به احتمال زیاد سطحی از رانندگی خودران را ارائه خواهد کرد. این استیشن برقی تا پایان سال وارد بازار چین خواهد شد. انتظار می رود این خودرو از سال آینده در برخی از کشورهای اروپایی نیز به فروش برسد. در این صورت پورشه پانامرا رقیب مستقیم دنزا Z9 جی تی خواهد بود؛ در بازار داخلی هم می توان زیکر ۰۰۱ از گروه جیلی را اصلی ترین رقیب آن دانست.

گفتنی است برند دنزا با همکاری بی وای دی و مرسدس بنز تأسیس شد. در ابتدا سهم هر دو شرکت از این برند ۵۰-۵۰ بود، اما مرسدس بنز در دسامبر ۲۰۲۱ تصمیم گرفت سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش دهد. تاکنون سه مدل با برند دنزا وارد بازار شده و Z9 جی تی چهارمین مدل آن خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir