آخرین خودرو/ جیلی خود را برای عرضه یک مدل جدید تحت برند تازه تاسیس گلکسی آماده می کند. این خودرو جیلی گلکسی E5 نام دارد و در دسته کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد.

به گزارش آخرین خودرو، اوایل ماه مارس بود که برند گلکسی از اولین کراس‌اور برقی خود به نام E5 رونمایی کرد. این خودرو به تازگی به لیست مدل های جدید سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اضافه شده و انتظار می‌ رود در ماه می با قیمت تقریبی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوان (معادل تقریباً ۱.۴ تا ۱.۸ میلیارد تومان) وارد بازار شود. E5 پس از L7، L6 و E8 چهارمین مدل از برند جیلی گلکسی محسوب می‌شود.

طراحی برگرفته از هستی و فضا
گلکسی می گوید طراحی ظاهری E8  الهام‌ گرفته از هستی و فضاست و ردپایی از نور و ریتم ‌های طبیعی را به تصویر می ‌کشد. بر اساس گزارش های موجود فعلی هم ‌اکنون مدل ‌های فرمان چپ و فرمان راست این خودرو به طور همزمان در حال توسعه و آزمایش هستند. این امر نشان می دهد محصول جدید گروه جیلی به بازارهای خارج از چین نیز صادر خواهد شد. این کراس‌ اوور جمع و جور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۱۵، ۱۹۰۱ و ۱۶۷۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۷۵۰ میلیمتر است.

مشخصات فنی جیلی گلکسی E5
نیروی جیلی گلکسی E5 توسط موتور الکتریکی با کد TZ184XY101 تأمین می شود. این موتور توسط شرکت InfiMotion تولید شده و می تواند ۲۱۴ اسب بخار قدرت تولید کند. وظیفه ذخیره سازی انرژی را هم باتری لیتیوم آهن فسفات ساهت شرکت SVOLT Energy Technology Co Ltd بر عهده دارد. جزئیات دقیق باتری و مسافت قابل پیمایش خودرو هنوز مشخص نشده است.

بر اساس اطلاعات موجود، خریداران می ‌توانند سپر جلو، رادار عقب، آینه ‌های جانبی مشکی، چراغ ‌های جلو، لوگوی مشکی برند، طرح شیشه جلو، نوارهای تزئینی مشکی روی قاب پنجره ‌ها، رکاب مشکی، رینگ ‌ها، رادار جلو و سانروف را سفارشی سازی کنند. علاوه بر این، خریداران امکان انتخاب از بین دو سایز رینگ و لاستیک ۲۲۵/۵۵R18  و ۲۳۵/۵۰R19  را دارند.

مدیرعامل جیلی، در ۱۹ فوریه اعلام کرد که برند گلکسی قصد دارد امسال سه خودرو با پیشرانه سبز راهی بازار کند. این مدل ها شامل یک مدل هیبریدی شارژی و دو مدل برقی می شوند. انتظار می ‌رود مدل هیبریدی شارژی، همان L5 باشد که عرضه آن برای سه ماهه دوم سال جاری برنامه ‌ریزی شده است. این برند در ماه مارس موفق به فروش ۱۰۱۸۵ خودرو شده، این رقم نسبت به ماه قبل رشدی ۱۱.۷ درصدی دارد. طبق آمار، مجموع فروش برند گلکسی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۸۵۲۸ دستگاه رسیده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir