پدال/ خودروهای گران‌قیمت معمولاً در گاراژها پارک می‌شوند اما راننده این پاگانی یوتوپیا ۲.۲ میلیون دلاری شجاعت زیادی در عبور از خیابان‌های سیل‌زده دوبی داشته است!

شاید بتوان شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل را مناسب عبور از سیلاب و رودخانه‌ها تصور کرد اما ابرخودروهای گران‌قیمت، معمولا برای رانندگی محدود در پیست‌های مسابقه استفاده می‌شوند. 

میزان بارش باران در امارات متحده عربی و شهر دوبی رکورد چند ده ساله را شکسته اما این امر باعث نمی‌شود راننده پاگانی یوتوپیا ابر خودروی کمیاب خود را در خانه نگه‌دارد! این مدل با قیمتی فراتر از ۲ میلیون دلار، معمولاً در بهترین گاراژهای دنیا روزگار خود را سپری می‌کند اما در دوبی همه‌چیز فرق دارد و  راننده شجاع از رانندگی در خیابان‌های سیل‌زده ترسی ندارد.

در ابتدا می‌توانید مکث و تأمل راننده خودرو در عبور از سیل را مشاهده کنید. همه ما در چنین شرایطی همین کار را خواهیم کرد اما در نهایت او تصمیم می‌گیرد دل به دریا (!) زده و از میان خیابان‌های سیل‌زده دوبی عبور کند. البته که چنین کاری ریسک زیادی دارد زیرا امکان آسیب دیدن خودرو و متعاقب آن تحمیل هزینه‌های تعمیر و بازسازی سنگین وجود دارد. اگرچه عبور خودرویی همچون نیسان پاترول از سیل دوبی مشکل‌ساز نخواهد بود اما همین موضوع درباره هایپرکار پاگانی صدق نمی‌کند چراکه این خودرو برخلاف پاترول ارتفاع بسیار کمی از سطح زمین دارد. با کمترین میزان فاصله از زمین، کوچک‌ترین ناهمواری و دست‌انداز در خیابان می‌تواند باعث آسیب دیدن یوتوپیا شود. راننده این خودرو باید قبل از رانندگی در چنین شرایطی کاملاً وضعیت را بسنجد.

یوتوپیا حتی در شهر بسیار گران‌قیمت و لوکس دوبی هم خودروی کمیابی است. پاگانی تنها ۹۹ دستگاه از این خودرو را می‌سازد و همه آن‌ها به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی AMG با ۸۵۲ اسب بخار قدرت مجهز هستند. برخی افراد راننده این خودرو را یک قهرمان می‌دانند چراکه شجاعت زیادی در راندن یوتوپیا در خیابان‌های سیل‌زده دوبی داشته است. برخی افراد هم او را بی‌مبالات خطاب کرده‌اند چراکه ریسک بالایی را به جان خریده است. ما حدس می‌زنیم راننده این خودرو از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد چراکه درباره آسیب‌های احتمالی خودرو نگران نخواهد بود. اگرچه عمق آب هم خیلی زیاد نیست اما حتی اگر فردی همچون ما مالک یک مزدا میاتا هم بود با احتیاط از این خیابان‌ها عبور می‌کرد! نظر شما دراین‌باره چیست؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir