آخرین خودرو/ شرکت شلبی امریکن (Shelby American) از جدیدترین محصول خود بر پایه پلتفرم نسل کنونی فورد ماستنگ رونمایی کرد. این خودرو که سوپر اسنیک ۲۰۲۴ نام دارد با ظاهر خشن و پیشرانه‌ بسیار قدرتمند، مسلماً مورد توجه علاقه مندان سرعت و هیجان قرار خواهد گرفت.

طبق گفته‌ی جو کانوی مدیرعامل شلبی امریکن (Shelby American)، سوپر اسنیک جدید برترین مدل تولید شده بر اساس فورد ماستنگ است. این خودرو با الهام از رویاهای کارول شلبی، بنیانگذار کمپانی، توسعه یافته و از نظر عملکرد در سطح بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی قرار دارد. شاید بدانید آقای شلبی معتقد بود هر نسل از خودروهای این شرکت باید نسبت به نسل قبل، بهبود پیدا کند.

مشخصات فنی شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴
سوپر اسنیک ۲۰۲۴ در دو نسخه و با موتورهای مختلف عرضه می ‌شود. نسخه پایه به موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کویوت مجهز است. این موتور توانایی تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت را دارد. اما در نسخه پرچمدار، این موتور حجیم به سوپر شارژر ساخت شرکت ویپل تجهیز شده تا میزان خروجی آن به رقم باورنکردنی ۸۳۰ اسب بخار برسد.

فارغ از نوع موتور، شرکت شلبی در سوپر اسنیک جدید از سیستم تعلیق پیشرفته تری استفاده کرده تا هندلینگ آن برتر از فورد ماستنگ استاندارد باشد. علاوه بر این، سوپر اسنیک از سیستم اگزوز بهتر، ترمزهای قدرتمندتر و سیستم خنک ‌کاری کاراتری بهره می برد. این کوپه اسپرت آمریکایی با جعبه دنده شش سرعته دستی هم قابل انتخاب است.

ظاهری جذاب تر
شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ از لحاظ طراحی ظاهری نیز متفاوت از فورد ماستنگ است و همانند پیشرانه چهره وحشی تری دارد. این خودرو روی رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیمی و لاستیک های تابستانی سوار شده؛ به گفته شلبی استفاده از این رینگ ها، در مجموع ۱۶ کیلوگرم از جرم فنربندی نشده کاسته است. به منظور کاهش وزن بیشتر در سوپر اسنیک ۲۰۲۴، کاپوت استاندارد جای خود را به یک کاپوت آلومینیومی اختصاصی داده و گلگیرهای پهن تر جلو از جنس کربن هستند. این خودرو از لحاظ سپر، جلوپنجره، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقب متفاوت از ماستنگ است. اما شاخص ترین تفاوت این دو به باله کربنی بسیار بزرگ موجود روی درب صندوق مربوط می شود. در نسخه کانورتیبل، این باله بزرگ با یک اسپویلر کوچک جایگزین شده است.

در داخل کابین نیز شاهد المان های اختصاصی شلبی هستیم که مهم ترین آنها عبارتند از روکش چرمی صندلی ها با دوخت مخصوص، کف پوش‌ های طرح دار، چراغ‌ های خوشامدگویی با نشان کبرا، رکاب در با نشان سوپر اسنیک و پلاک اختصاصی روی داشبورد. در صورت انتخاب جعبه دنده دستی، سردنده‌ با برند شلبی جذابیت کابین را دو چندان می کند.

زمان عرضه
شرکت شلبی امریکن هنوز قیمت نهایی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است. این شرکت قصد دارد تنها ۲۵۰ دستگاه از این هیولای عضلانی را در سال جاری تولید کند؛ سوپر اسنیک ۲۰۲۴ از گارانتی ۳ ساله یا ۳۶ هزار مایلی برخوردار است، جالب اینکه گارانتی پیشرانه‌ فورد به قوت خود باقی خواهد ماند. بر اساس برنامه ریزی ها تولید این خودرو از اواسط تابستان پیش رو آغاز خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir