آخرین خودرو/ شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان (KTL) برنامه دارد تا بزودی فروش هیوندای کونا ( Hyundai Kona ) مدل ۲۰۲۴ را در سامانه واردایی ها آغاز کند. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی هیوندای کونا رفته ایم که محصول جدید سامانه وارداتی ها به حساب می آید. شرکت KTL نسل دوم هیوندای کونا را به بازار ایران آورده است. این خودرو به تازگی به بازار جهانی معرفی شده و حتی مدل عرضه آن در بازار آمریکا، ۲۰۲۴ اعلام گردیده است. حال KTL تیپ تنفس طبیعی کونا ۲۰۲۴ را به بازار ایران آورده و برنامه دارد تا با قیمتی کمتر از سه میلیارد تومان این کراس اوور کره ای را به دست مشتریان سامانه برساند. نکته مهم این است که هیوندای کونا بنزینی و تنفس طبیعی در کره جنوبی تولید می شود و در حال حاضر مجوزهای شماره گذاری و استاندارد را دریافت کرده است. این خودرو توسط نمایندگی ۱۱۱۱ کرمان موتور جهت تهیه گزارش در اختیار رسانه آخرین خودرو قرار گرفته است که به عنوان اولین نمونه پلاک ملی هیوندای کونا ۲۰۲۴ شناخته می شود. علاقه مندان می توانند جهت بازدید از محصولات نشان جک، KMC و هیوندای به نمایندگی ۱۱۱۱ کرمان موتور در تهران مراجعه کنند. 


مشخصات فنی هیوندای کونا ۲۰۲۴
هیوندای کونا ( Hyundai Kona ) نسل دوم با مدل ۲۰۲۴ به بازار ایران آمده است. این خودرو به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است. پیشرانه کونا در بازار ایران از سری موتورهای اسمارت استریم است که سطح جدیدی از آلیاژهای سبک در آن استفاده شده و در کنار کاهش استهلاک، مصرف سوخت این دسته از موتورهای هیوندای هم کاهش پیدا کرده است. هیوندای کونا توان ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر دارد و جعبه دنده IVT این قدرت را به چرخ های جلوی این کراس اوور مدرن کره ای می رساند. جعبه دنده IVT همان نسل جدید گیربکس های CVT است که توسط هیوندای – کیا تولید می شود و در حالت تعویض دنده مصنوعی، عملکرد خوبی را دارد.
سیستم تعلیق جلوی کونا از نوع مک فرسون است و در بخش عقب این خودرو تعلیق نیمه مستقل دیده می شود. هیوندای کونا ۲۰۲۴ می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را حدود ۱۰ ثانیه ثبت می کند و در حالت بهینه مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.
امکانات رفاهی و ایمنی کونا ۲۰۲۴ شرکت KTL
هیوندای کونا ۲۰۲۴ در بازار ایران با امکانات میان رده عرضه می شود. همان طور که در ویدیوی معرفی هیوندای کونا اعلام شد، با این حال می تواند در کنار برخی کاستی ها، ویژگی های خوبی را در این خودرو دید. کونا ۲۰۲۴ به شش کیسه هوا، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، نمایشگر لمسی، اتصال مستقیم تلفن همراه به خودرو، شارژر بیسیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، تنظیم حالت رانندگی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی پارچه ای، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال و… مجهز است.




به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir