آخرین خودرو/ در قسمت دوم فصل دوم آخرین خودرو، به سراغ تست و بررسی هایما ۷X رفته ایم که به نوعی خاص ترین محصول مونتاژی ایران خودرو به حساب می آید. در ویدیوی تست هایما ۷X با شتاب این محصول MPV، امکانات، نکات مثبت، نکات منفی، عملکرد قوای محرکه و.. آن آشنا خواهید شد. در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ ویدیوی تست هایما ۷X توسط این رسانه ضبط شد. پیش از ضبط برنامه، ۵ روز با این خودروی مونتاژی و MPV در تهران و جاده های اطراف آن رانندگی صورت گرفت تا نکات پنهان در این خودرو بیشتر نمایان شود. نسخه مورد تست، کارکردی فراتر از ۱۷ هزار کیلومتر داشت و جز نمونه های مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو به حساب می آمد. 
ویدیوی تست و بررسی هایما 7X ایران خودرو در آخرین خودرو:


در حال حاضر هایما ۷X یک رقیب فنی به نام سوبا M4 فردا موتورز را در بازار به خود می بیند. سوبا M4 فردا موتورز در بحث لوکس بودن و امکانات تشریفاتی در جایگاه بالاتری از هایما ۷ ایکس ایران خودرو قرار می گیرد. از طرفی هایما ۷X توان حرکتی بهتر و امکانات کمک رانندگی بیشتر را در اختیار مالک خودرو می گذارد. با این حال هایما ۷X اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به سوبا M4 دارد. به عبارت ساده تر با هزینه ای کمتر می تواند MPV مونتاژی و چینی ایران خودرو را خریداری کرد.
مشخصات فنی هایما ۷X ایران خودرو
همان طور که در ویدیوی تست هایما ۷X اعلام می شود، زیر کاپوت این MPV یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (TGDI) قرار دارد. این پیشرانه خروجی های فنی ۱۹۲ اسب بخار و ۲۹۲ نیوتن متر را ثبت می کند. همچنین قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. با این مشخصات، مصرف ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این MPV ثبت می شود. در پایان باید گفت که شتاب گیری هم در حدود ۹.۵ ثانیه با این خودرو رقم می خورد.
امکانات ایمنی و رفاهی ۷ ایکس
خودروی خانوادگی هایما ۷X در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به شش کیسه هوا، درِ صندوق عقب برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین کابین، دوبین ثبت وقایع، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، ترمز اضطراری اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتوپارک، صندلی های برقی جلو، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران و… مجهز است.




به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir