آخرین خودرو/ به تازگی یک نمونه لگویی از فراری مونزا SP1 با ابعاد واقعی در دانمارک ساخته شده است. نکته قابل توجه در این پروژه، استفاده از مهندسین اصلی فراری برای بالا بردن دقت ساخت بود.

پس از نسخه لگویی «کیا EV6»، پارک لگولند دانمارک یک نمونه خیره‌کننده از فراری مونزا SP1 با ابعاد واقعی را رونمایی کرد و این نسخه تماما از قطعات لگو ساخته شده بود.

در حالی که نسخه اصلی فراری مونزا SP1 مجهز به یک پیشرانه دوازده سیلندر 6.5 لیتری قدرتمند است، در نسخه لگویی خبری از پیشرانه نیست. در حقیقت، این خودرو تماما از پلاستیک درست شده؛ البته بجز برخی از قطعات که توسط خود شرکت خودروساز تامین شده است.

این پروژه به 383000 قطعه لگو نیاز داشت که در بیش از 339 روز در جمهوری چک و با دقت هرچه تمام‌تر سر هم شد. این نمونه 1:1 (یعنی ابعاد آن با خودروی حقیقی دقیقا یکیست) بیش از 2204 پوند (حدود یک تُن) وزن دارد و برای بالا بردن دقت در ساخت آن از مهندسین فراری کمک گرفته شده است.


در حالی که در ساختار این نمونه اکثرا از اجزای لگویی استفاده شده، گوشه‌ای از این مدل حال و هوای فراری واقعی را دارد، چراکه در ساخت آن از چرخ‌ها و غربیلک فرمان اصلی فراری استفاده شده است. ترکیب کار هنرمندانه و دقت مهندسی، این اثر پلاستیکی را به واقعیت نزدیک می‌کند. این نمونه ثابت می‌کند که ساخت و ساز با لگو حد و مرزی نمی‌شناسد. 

نسخه واقعی فراری مونزا SP1، که تولید آن به 499 دستگاه محدود شده با قیمت پایه سنگین 1.8 میلیون دلار به فروش می‌رسد. هرچند این خودرو اجازه تردد در ایالات متحده را ندارد. 

لگو این فرصت را به عاشقان خودرو می‌دهد که جذابیت‌های یک فراری مونزا SP1 را از نزدیک تجربه کنند؛ احتمالا این نزدیک‌ترین تجربه لمس یک فراری از نزدیک خواهد بود!

شاید روزی فرا رسد که شاهد نمونه‌های لگویی بیشتری از ابرخودروها باشیم و حتی بتوانیم برخی از آن‌ها را در جاده برانیم. پیش‌تر، کمپانی لگو توانست پیشرانه هشت سیلندر خودش را بسازد، هرچند کوچک اما با حال و هوای لگویی؛ با وجود چنین پیشرفت‌هایی، رویای راندن یک خودروی ساخته شده از لگو در جاده چندان غیرواقعی به نظر نمی‌رسد!

خبرنگار: سجاد امانیان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir