آخرین خودرو/ هوندا سیتی یکی از محصولات غیر چینی و جذابی است که قرار است به زودی به سامانه عرضه خودروهای وارداتی اضافه شود.

پیش از عید بود که اعلام شد شرکت آذریوردسال قرار است مدل های ZR-V و CR-V را در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان عرضه کند و حالا شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قرار است هوندا سیتی را هم به سامانه خودروهای وارداتی بیاورد. یک سدان ساب کامپکت ژاپنی که می تواند از انتخاب های غیر چینی جذاب در خودروهای وارداتی به حساب بیاید. گفته می شود عرضه این خودرو به زودی در سامانه انجام خواهد شد. در ادامه معرفی مختصری از این خودروی وارداتی خواهیم داشت.

هوندا سیتی ؛ سدانی برای بازار های در حال توسعه
هوندا سیتی یک سدان ساب کامپکت از کمپانی هوندا است که از سال ۱۹۸۱ تولید می شود و تابحال در هفت نسل به بازار های هدف آمده است. این خودرو در ابتدا در کلاس هاچبک عرضه شد اما در سال ۱۹۹۴ کنار رفت و بعد در سال ۱۹۹۶ در قامت یک سدان به بازارهای در حال توسعه آمد. این خودرو ابتدا در بازارها آسیایی و بعد در بازارهای آمریکای لاتین و استرالیا عرضه شد. پلتفرم این سدان با محصولات دیگری نظیر جَز یکسان است و هفتمین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شده است.

مشخصات فنی هوندا سیتی سامانه وارداتی ها
زیر کاپوت هوندا City یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی GDI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل محور پیچشی است و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو ثبت می شود. نهایت سرعت در این سدان ساب کامپکت ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد در ۱۰.۵ ثانیه رقم می خورد.

کابین و امکانات
طراحی کابین سبک طراحی های نیسان در سال های اخیر را دارد اما تا جای ممکن ساده سازی را در المان های داخلی می بینیم. اما با وجود سادگی، در این سدان امکانات نسبتا کاملی می بینیم. در هوندا سیتی سامانه وارداتی ها امکانات ایمنی و رفاهی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور، چراغ های LED، رینگ های آلومینیومی و…. را می بینیم.

انتظار می رود در عرضه بعدی خودروهای وارداتی هوندا سیتی را ببینیم و احتمالا این خودرو هم بتواند حجم قابل ملاحظه ای از اولویت ها را به خود اختصاص دهد. باید دید عرضه هوندا های وارداتی با چه کمیت و کیفیتی پیش می رود و شرکت آذریوردسال در واردات این خودرو چگونه عمل می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir