آخرین خودرو/ گروه خودروسازی دانگ فنگ خود را برای معرفی یک سدان آماده می کند. این سدان ژینگهای S7 نام دارد و از پیشرانه ای تمام الکتریکی سود می برد.

نکته جالب اینکه این خودرو علاوه بر چین، در سایر بازارها نیز به فروش خواهد رسید. سدان ژینگهای S7 تحت برند فورتینگ (Forthing) عرضه خواهد شد. این برند در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد تا پنج سال آینده فروش مدل های بنزینی را متوقف کرده و تمام محصولات خود را با پیشرانه های تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رساند.

فورتینگ ژینگهای S7 بر اساس پلتفرم S2-E که به کمپانی مادر یعنی دانگ فنگ تعلق دارد، توسعه پیدا کرده است. طبق داده های موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این سدان برقی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۳۵، ۱۹۱۵ و ۱۴۹۵ میلیمتر دارد و فاصه محوری آن ۲۹۱۵ میلیمتر است. وزن این خودرو نیز به ۱۷۳۰ کیلوگرم می رسد.

مشخصات فنی
نیروی مورد نیاز فورتینگ ژینگهای S7 توسط یک موتور برقی تأمین می شود. این موتور توانایی تولید ۲۱۴ اسب بخار قدرت را دارد و باتری لیتیوم آهن فسفات آن را تغذیه می کند. در رابطه با ظرفیت باتری اطلاعاتی منتشر نشده، اما پیش بینی می شود S7 بر اساس استاندارد چینی CLTC بتواند تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. این سدان برقی قادر است حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

کپی کاری یا شباهت تصادفی؟
از لحاظ طراحی، فورتینگ ژینگهای S7 در دسته سدان های فستبک قرار می گیرد. بدنه این خودرو، فرمی سیال دارد و به نظر می رسد مباحث آیرودینامیک در آن رعایت شده است. نکته عجیب اینکه S7 در نمای جانبی به شدت هیوندای آیونیک ۶ را در ذهن تداعی می کند. همچنین شباهت بالای این خودرو به IM L7 اعتراض مدیران شرکت IM Motors را در پی داشته است.

دستگیره های در کشویی، رینگ های اسپرت پنج پره، حاشیه کرومی شیشه ها، درهای بدون فریم و چراغ های عقب سرتاسری از جمله مشخصه های ظاهری این خودرو هستند. با نگاهی دقیق تر به تصاویر می توان متوجه شد S7 به مجموعه ای از دوربین ها، سنسورها و رادارها مجهز است و به احتمال قوی قابلیت هدایت خودکار در برخی سناریوهای معین را دارد.

گفتنی است دانگ فنگ فورتینگ از لحاظ فروش با چالش هایی مواجه شده است. طبق آمارِ ماه فوریه، این برند توانسته ۵,۰۸۸ دستگاه از محصولات خود را بفروشد. مقایسه این رقم با رکوردهای قبلی نشان می دهد آمار فروش فورتینگ نسبت به فوریه سال گذشته ۲۵.۲ درصد و نسبت به ماه ژانویه امسال ۴۰.۱ درصد کاهش یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir