آی فیلم/ مریم کاویانی، متولد تیر ۱۳۴۹در اهواز و دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد پرستاری است. او تا قبل از آغاز حرفه بازیگری، به شغل پرستاری در بیمارستان مشغول بوده است.

"مریم کاویانی" چگونه بازیگر شد؟
 او برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ به دعوت نادر مقدس و افسانه منادی، ایفای نقش بسیار کوتاهی را در فیلم «رویای جوانی» به عهده گرفت و اینچنین قدم به عرصه‌ هنر گذاشت.
کاویانی در مصاحبه‌هایش درباره چگونه بازیگر شدنش اینگونه می‌گوید: نادر مقدس، آنقدر خوش‌قلب، خوش‌ذات و خوش‌نیت هستند که انرژی مثبت ایشان به نوعی در زندگی آدم‌هایی که با ایشان در ارتباط هست و معاشرت و کار می‌کنند تاثیر مثبت می‌گذارد. به قول ما ایرانی‌ها دستش سبک است و روزی دارد. من از ایشان ممنون و مدیون‌شان هستم. من مشغول کارم بودم و اصلا به بازیگری فکر نمی‌کردم اما ایشان و همسرشان خیلی دوستانه مرا به کار دعوت کردند. آنها مرا در بیمارستان دیدند و از من دعوت کردند که در فیلم‌شان نقش یک پزشک را بازی کنم که کلا بیست ثانیه در آن فیلم حضور داشت، اما آنجا راه زندگی مرا تغییر داد. 

اولین دیالوگ کاویانی در عرصه بازیگری
مریم کاویانی در نقش یک پزشک در فیلم «رویای جوانی» با گفتن جمله «باید مواظب خودت باشی عزیزم.» وارد عرصه بازیگری شد.

کاویانی چگونه برای سریال «او یک فرشته بود» انتخاب شد؟
این بازیگر در این زمینه می‌گوید: من آن موقع در روزگار غریب کیانوش عیاری بازی کرده بودم و ایشان مرا به آقای افخمی معرفی کردند. ایشان هم از من تست گرفتند و نتیجه آن تست‌ها هم این شد که برای نقش رعنا انتخاب شدم.

مریم کاویانی در کدام سریال‌ها با حسن جوهرچی همبازی بوده است؟
او یک فرشته بود»، «روزهای زیبا»، «شکرانه» و «فاصله‌ها» آثار مشترک حسن جوهرچی و مریم کاویانی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar