پانا/ سلام به همه! امروز می‌خوایم با هم طرز تهیه لواشک توت فرنگی رو یاد بگیریم. این دستور ساده و راحته و برای روزهایی که دلتون یه چیز ترش و شیرین می‌خواد، عالیه. فقط چند ماده اولیه لازم داره و نیازی به وسایل خاصی ندارید. پس اگه دوست دارید یه تنقلات خونگی و سالم درست کنید، با من همراه باشید تا قدم به قدم با هم این لواشک خوشمزه رو درست کنیم.
 
مواد لازم
شکر به دلخواه
توت فرنگی ۱ کیلوگرم
آب یک عدد لیمو ترش به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی
طرز تهیه لواشک توت فرنگی
مرحله ۱: شستن و آماده سازی توت فرنگی‌ها
اول از همه، یه دور توت فرنگی‌ها رو می‌شوریم. بعد اگه دلمون می‌خواد لواشکمون شیرین‌تر باشه، کمی شکر هم اضافه می‌کنیم. همه این‌ها رو بریز تو مخلوط کن تا یک دست بشه. اینجوری یه پایه خوب واسه لواشکمون داریم.

مرحله ۲: صاف کردن پوره توت فرنگی
بعد از این که پوره توت فرنگی آماده شد، وقتشه که آب لیمو ترش رو اضافه کرده و اون رو از یک صافی رد کنیم تا از شر تخم و پوست‌های اضافه خلاص بشیم. این کار باعث می‌شه لواشکمون صاف و یکدست تر بشه.

مرحله ۳: پختن پوره توت فرنگی
حالا پوره رو می‌ریزیم توی یه قابلمه و می‌ذاریم روی شعله کم. هدف اینه که پوره آروم آروم بجوشه و غلیظ بشه. حواست باشه هر از گاهی هم بزنی تا ته نگیره.
 
مرحله ۴: آماده‌سازی برای خشک کردن

وقتی پوره توت فرنگی به غلظت دلخواه رسید، وقتشه که برای خشک کردنش آماده بشیم. یه کاغذ روغنی انداخته روی سینی فر و پوره رو به صورت یک لایه نازک پخش می‌کنیم.

مرحله ۵: خشک کردن در فر
سینی رو می‌ذاریم تو فر که از قبل گرمش کردیم با دمای ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد. باید حدود ۲ ساعت صبر کنیم تا لواشکمون به طور کامل خشک بشه.

مرحله ۶: خشک کردن در هوای آزاد
اگه فر نداریم، می‌تونیم لواشک رو به صورت یک لایه نازک روی یک سینی فلزی یا استیل پخش کنیم و بذاریمش جلوی آفتاب. این روش نیاز به صبر بیشتری داره و معمولاً ۳ روز طول می‌کشه.

مرحله ۷: برش و سرو

بعد از این که لواشکمون کاملا خشک شد، می‌تونیم اونو از روی سینی جدا کنیم و به شکل دلخواه برش بزنیم. حالا وقت نوش جان کردنه!

مرحله ۸: نگهداری
اگه لواشک اضافه آوردیم، می‌تونیم توی یه ظرف دربسته و توی یخچال نگهداریش کنیم تا وقتی دلمون خواست دوباره میل کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar