آخرین خبر/ کله جوش یکی از غذا های سنتی ایرانی می باشد که شبیه به آبگوشت سرو می شود ولی اصلا گوشت ندارد و خیلی سریع تهیه می شود. کله جوش توت فرنگی بسیار خوشرنگ و عالی است و شما می توانید با چند قلم مواد ساده در خانه این غذا را آماده کنید. کله جوش گوجه فرنگی برای شام و نهار و مواقعی که عجله دارید بهترین گزینه می باشد. 
مواد لازم
پیاز ۲ عدد
نعنا خشک ۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی ۷ عدد
گردو خرد شده ۱ کاسه کوچک

کشک ۱/۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
 طرز تهیه کله جوش گوجه فرنگی
مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید گوجه فرنگی را بشورید و با پوست رنده کنید و یا می توانید داخل غذاساز یا مخزن گوشتکوب برقی ریخته و خوب پوره کنید تا یکدست شود. گردو را نیز نیم کوب کنید و نیازی نیست خیلی ریز شود و باید زیر دهان احساس شود.
مرحله دوم: تهیه پیاز داغ
در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز یکدست خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر ریخته و کمی تفت دهید و بعد از سبک شدن روغن و زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت داده تا طلایی شود و بعد نعنا خشک را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی نعنا گرفته شود.
مرحله سوم: افزودن پوره گوجه
پوره گوجه فرنگی که در مرحله اول تهیه کردید را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوشرنگ شود و بوی خامی گوچه گرفته شود و بعد گردو نگینی شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت داده تا مواد یکدست شود.
مرحله چهارم: پخت کله جوش گوجه فرنگی
در ادامه کمی نمک و کشک سابیده شده را به همراه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا چند قل بزنید و بعد داخل کاسه سرو ریخته و به همراه نان خشک ترید کنید. نوش جان
فوت و فن های دستور پخت کله جوش گوجه فرنگی

بخاطر وجود کشک نمک کمتری استفاده کنید یا در انتها نمک غذا را بچشید.
این غذا باید کمی آبدار باشد تا نان ترید کنید پس خیلی سفت در نظر نگیرید.
می توانید از ترکیب رب و پوره گوجه نیز استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar