آخرین خبر/ کیک سیب برگردان یا آپساید داون سیب یا کیک سیب کاراملی از کیک های معروف بین المللی هستش که جای سیب هم می تونید از هر نوع میوه استفاده کنید .

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱۵۰ گرم (حدود ۲/۳ لیوان)

ماست ۱۲۰ گرم (حدود نصف لیوان)

روغن مایع ۱۲۰ گرم (حدود نصف لیوان)

بیکینگ پودر ۵ گرم (۱ ق م)

وانیل ۱/۴ ق چ

آرد سفید ۲۲۵ گرم (حدود ۱.۵ لیوان)

سیب ۲ عدد

برای کاراملی

شکر ۱۵۰ گرم (حدود ۲/۳ لیوان)

کره ۵۰ گرم

سیب ها رو پوست گرفتم و ورقه ای خرد کردم . نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت نشه .

قالب ۲۰ سانت رو کفش کاغذ روغنی انداختم و روی کاغذ رو هم کمی چرب کردم .سیب ها رو چیدم و روش (در صورت دل خواه) کمی پودر دارچین ریختم .

برای مواد کاراملی ، شکر رو داخل ظرفی ریختم و روی حرارت کم قرار دادم تا شور ذوب بشه ، بهش اصلا قاشق نمی زنیم تا یکدست آب بشه و گلوله نشه ، از دسته کمک گرفتم و جا به جا کردم . وقتی شکر ذوب شد ،کره رو ریختم و ترکیب کردم ، یکدست شد از حرارت برداشتم و همون طور گرم داخل قالب روی سیب ها ریختم و گذاشتم کنار . (نگران نباشید کارامل می مونه روی سیب ها سفت میشه که وقتی در فر میره آب میشه)

رفتم سراغ مواد کیک ،تخم مرغ و شکر رو با همزن ۳ تا ۴ دقیقه زدم . دورگیری کردم و وانیل رو ریختم . روعن مایع رو ریختم و یک دقیقه هم زدم . ماست رو هم اضافه کردم و مخلوط کردم . آرد و بیکینگ پودر رو هم مخلوط کردم و این ترکیب رو ۳ بار الک کردم و کم کم به موادم اضافه کردم و مخلوط کردم .

مواد کیک رو روی سیب و کارامل ریختم و یکدست کردم . در فر که از یک ربع قبل گرم شده ( فر برقی ۱۷۰ درجه ، فر گازی ۱۸۰ درجه ) طبقه وسط ، حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار دادم . بدون فر می تونید در فر دست ساز روشش هایلایت استوری هست درست کنید .

این کیک بعد از خارج شدن از فر زیاد توی قالب نمونه که بخواد خنک بشه ، ۵ دقیقه بعد از خارج کردن از فر از کناره ها جدا کردم و برگردوندم و کاغذ رو هم جدا کردم و روی توری گذاشتم خنک بشه و در آخر روش کمی پودر پسته ریختم .

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar