خراسان/ حتماً شما هم در رستوران‌ها با سالادهای خوشمزه‌ای مواجه شده اید که برای خودشان یک وعده کامل، خوشمزه و مفید محسوب می‌شوند. سالادهایی که منبع خوب و کافی از مواد مغذی مثل فیبر، پروتئین و... هستند. اگر می‌خواهید با هزینه‌ای به مراتب کمتر چنین سالادی را در منزل تهیه کنید با این مطلب همراه ما باشید.
   مواد لازم
  کاهو پیچ کوچک: یک عدد، کلم سفید و بنفش: از هر کدام یک چهارم، خیار: ۲ عدد، هویج: یک عدد، ذرت: نصف لیوان، پنیر پارمسان: به میزان دلخواه.
   مواد لازم برای سس رنچ
ماست یونانی یا هم زده: ۵ قاشق غذاخوری، سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری، سس خردل: یک قاشق غذاخوری، آب لیموترش: یک قاشق غذاخوری، روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری، نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم.
  مواد لازم برای فیله سوخاری

فیله مرغ: ۲ عدد، آرد گندم: ۵ قاشق غذاخوری، تخم مرغ: یک عدد، آرد سوخاری: ۵ قاشق غذاخوری، نمک، پودر سیر و فلفل: به میزان لازم، روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم.
   طرز تهیه فیله سوخاری
برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش بزنید، سپس با نمک، پودر سیر و فلفل سیاه ماساژ بدهید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. بعد از این مدت آرد گندم، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و تخم مرغ را داخل یک کاسه جداگانه بشکنید و هم بزنید. آرد سوخاری را هم داخل یک کاسه دیگر بریزید. فیله مرغ مزه‌دار شده را ابتدا داخل آرد گندم بغلتانید، سپس داخل تخم مرغ فرو کنید و در آخر داخل پودر سوخاری بغلتانید و درنهایت داخل روغن داغ و شناور سرخ کنید. فیله‌های مرغ سرخ شده را کنار بگذارید.
   طرز تهیه سالاد
برای درست کردن سالاد ابتدا کاهو را خرد کنید و داخل ظرف سرو سالاد بریزید، سپس کلم سفید و کلم بنفش را هم خرد کنید و به ترتیب روی کاهوی خرد شده بریزید. هویج و خیار را پوست و به صورت رشته‌ای یا خلالی خرد کنید و همراه با ذرت روی لایه کلم بریزید. برای درست کردن سس سالاد هم ماست یونانی، سس مایونز، سس خردل، نمک، فلفل سیاه، آویشن، روغن زیتون و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و روی سالاد بریزید و در آخر فیله‌های مرغ سرخ شده را روی سالاد بچینید. اگر دوست دارید می‌توانید مقداری پنیر پارمسان هم به دلخواه روی سالاد بپاشید، نوش جان.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar