پانا/ سوپ برنج خامه ای یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه و دلچسب است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوع و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و یک پیش غذای شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ برنج خامه ای در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه۱ پیمانه
آب۶ پیمانه
هویج۱ عدد

پیاز بزرگ۱ عدد
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱ پاکت
سینه مرغ نصف یک عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز و آویشن به مقدار لازم
طرز تهیه سوپ برنج خامه ای
مرحله ۱: خیساندن برنج
ابتدا برنج را از چند ساعت قبل در یک ظرف بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و کمی هم نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت خیس بخورد، برای پخت سوپ بهتر است از برنج نیم دانه استفاده کنید تا زودتر پخته شود.

مرحله ۲: آماده‌سازی پیاز و هویج
سپس یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی و ریز خرد کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و پیاز را در یک ظرف بریزید و کنار بگذارید، بعد هویج را پوست بگیرید و بشورید و ریز و نگینی خرد کنید.


مرحله ۳: خرد کردن جعفری و سایر سبزیجات
هویج‌ها را هم می‌توانید با رنده ریز یا رنده درشت رنده کنید و کنار بگذارید، سپس مقداری جعفری را تمیز کنید و بشورید و بعد از این که خشک شدند، آن‌ها را ریز خرد و ساطوری کنید و در ظرفی بریزید، از سبزی‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۴: پخت برنج با هویج، پیاز و جعفری
بعد برنج را با مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس هویج و پیازها را به آن اضافه کنید و هم بزنید، بعد جعفری خرد شده را روی مواد بریزید و هم بزنید، سپس کمی نمک و فلفل سیاه را هم ب مخلوط مواد اضافه کنید.
 
مرحله ۵: اضافه کردن ادویه‌ها و سینه مرغ 
با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید کمی پودر فلفل قرمز و پودر آویشن هم روی مخلوط مواد بریزید و با هم ترکیب کنید، بعد سینه مرغ را که به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده‌اید تا زودتر بپزد به مخلوط مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش آید.


مرحله ۶: کم کردن حرارت و اضافه کردن مرغ
وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید تا همه مواد با هم خوب بپزند و لعاب دار شوند، بعد از پخت مرغ، تکه‌های سینه مرغ را از مخلوط بیرون بیاورید و ریش ریش کنید و دوباره به قابلمه برگردانید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله ۷: پوره کردن سوپ و اضافه کردن خامه
سپس به وسیله گوشتکوب برقی و یا هر وسیله دیگری مخلوط سوپ را کاملا له و یکدست کنید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا سوپ خوب جا بیفتد، بعد یک پاکت خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۸: تزئین و سرو سوپ برنج خامه‌ای
بعد از اضافه کردن خامه و یکدست شدن مخلوط سوپ، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس سوپ برنج خامه‌ای را در یک ظرف مناسب بکشید و روی آن را با چند برگ نعناع و جعفری تازه و یک برش لیمو ترش تزئین کنید. در آخر سوپ برنج خامه‌ای را به عنوان یک پیش غذای مناسب و مقوی و یا یک میان وعده خوش طعم و لذیذ همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar