آخرین خبر/ تخم مرغ ۴ عدد
هویج ۴ عدد (۴۰۰ گرم)
آرد سفید ۱۰۰ گرم (حدود ۲/۳ لیوان)
ماست ۱۲۰ گرم (حدود نصف لیوان)
بیکینگ پودر ۵ گرم ( ۱ ق م)
وانیل ۱/۴ ق چ

زعفران به دل خواه
برای شربت
آب ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب ۲ ق غ
زعفران به میزان لازم 
پودر هل ۱/۲ ق چ
برای مواد میانی 
گردوی نیم کوب شده نصف تا یک لیوان
پودر گل محمدی ۱ ق غ
پودر دارچین ۱ ق غ
هویج رو پوست کندم و خرد کردم . با مقداری آب گذاشتم بپزه ،طوری که بعد از پخت آبی نمونه . بعد هویج رو با گوشت کوب برقی ( یا هر وسیله و میکسری و یا می تونید رنده کنید) له کردم و کنار گذاشتم .

برای شربت : آب و شکر رو داخل ظرفی ریختم و روی حرارت ملایم گذاشتم تا بجوشه و شکر حل بشه ، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه و در آخر زعفران ، هل ، گلاب رو ریختم و از حرارت برداشتم و کنار گذاشتم .
برای مواد خاگینه : تخم مرغ رو کمی با همزن دستی یا برقی زدم ، وانیل ریختم و ترکیب کردم . ماست و پوره هویج رو اضافه کردم و ترکیب کردم . آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کردم و الک کردم و اضافه کردم . در صورت دل خواه داخل مواد خاگینه می تونید زعفران هم بریزید .
تابه ای به سایز ۲۰ تا ۲۳ سانت رو روی حرارت کم گذاشتم و کمی روغن ریختم . نصف از مواد خاگینه ریختم و یکدست کردم . در تابه رو گذاشتم که کمی رویه ببنده .
برای مواد میانی سلیقه ای هست ، من از گردوی نیم کوب شده و پودر گل مجمدی و پودر دارچین استفاده کردم و ترکیب کردم و میانه مواد ریختم . بعد مابقی مواد خاگینه رو اضافه کردم و یکدست کردم . در تابه رو گذاشتم که رویه کمی ببنده و بعد داخل یک دیس برگردوندم و به داخل تابه منتقل کردم تا طرف دیگه هم بپزه . وقتی پخت از حرارت برداشتم و همون طور گرم هست ، چند تا سوراخ ریز ایجاد کردم که شربت راحت نفوذ کنه و بعد شربت خنک رو روی خاگینه ریختم و گذاشتم شربت جذب بشه ‌.
برای تزیین رویه از پودر گل محمدی ، پودر پسته و پودر گردو استفاده کردم.
پ.ن : می تونید خاگینه رو در فر هم درست کنید ، دمای ۱۸۰ درجه ،در صورتی که قالب بزرگ باشه حدود ۴۰ دقیقه و قالب کوچک باشه حدود ۲۵ دقیقه .

منبع: ashpaazbashi

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar