برترین ها/ «شوید پلو با مرغ نپز! خورشت شوید با پلو بپز!» یک خورشت جدید با طعمی رویایی مقابل روی شماست، آیا از آن روی برمی‌گردانید؟! آیا می‌توانید نسبت به طعم خوش مرغ در کنار عطر شوید و سیر بی تفاوت باشید؟! قطعا این کار شدنی نیست!

با اطمینان خاطر این دستور را اجرا کنید و یک غذای فوق العاده خوشمزه را برای وعده‌ی بعدی خودتان بپزید تا لذت وافر از آن ببرید.

مواد لازم:

ماده غذایی

مقدار

ران یا سینه مرغ

۴ عدد

شوید تازه

۴۰۰ گرم

ساقه سیر تازه

۲ عدد

رب نار

یک قاشق غذاخوری

سیر

۲ حبه

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما

آب نارنج

نصف پیمانه

گوجه فرنگی متوسط

۴ عدد

نمک

نصف قاشق مربا خوری

فلفل سیاه

۱/۳ قاشق چای خوری

فلفل قرمز

نصف قاشق چای خوری

زردچوبه

یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

در ابتدا باید مرغ‌ها را مزه دار کنید. اگر از ران استفاده کنید خب خورش شما خوشمزه تر خواهد شد اما اگر طرفدار سینه و فیله مرغ هستید هیچ اشکالی ندارد باز هم یک خورش با طعمی عالی مقابل شما قرار خواهد گرفت. تکه‌های مرغ را با زعفران دم کرده، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه و فلفل سیاه به خوبی ماساژ بدهید تا تمام قسمت‌های مرغ‌ها مزه دار شوند.

یک تابه روی گاز بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید. وقتی روغن داغ شد تکه‌های مرغ مزه دار شده را در آن سرخ کنید. هر دو طرف مرغ‌ها را به خوبی در روغن تفت بدهید تا طلایی بشوند.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. شوید را هم بعد از پاک کردن و شست و شو ساطوری خرد کنید. ساقه سیر تازه هم دارید که باید آن را هم بعد از اینکه شستید مانند شویدها خوب و ریز خرد کنید. یک تابه دیگر آماده کنید و پیاز را در ابتدا سرخ کنید و وقتی کمی سبک شد دو حبه سیر را در آن له کرده و تفت بدهید. عطر سیر را تنفس کنید و لذت ببرید. در این مرحله هم از نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز استفاده کنید. حالا نوبت به سبزی خرد شده می‌رسد. شویدهای ساطوری شده در کنار ساقه‌های سیر ریز شده باید خودی نشان بدهند. حدود ۲۰ دقیقه آنها را در روغن تفت بدهید دیگر کافی است.

یک قابلمه انتخاب کنید. در آن رب انار را بریزید و سبزی‌های تفت خورده را هم اضافه کرده. مرغ‌های سرخ شده را در آن بچینید و حدود نیم لیتر آب جوش هم در قابلمه بریزید و گوجه‌ها را روی آن قرار داده و اجازه بدهید به مدت یک ساعت این خورش بپزد و جا بیفتد. یک ربع پایانی چاشنی اصلی خورش که آب نارنج است را اضافه کنید. یک پلوی ایرانی معرکه هم دم کنید تا در کنار این خورش نوش جان بفرمایید. مطمئن باشید طرفدار این غذا خواهید شد و همیشه در برنامه غذاییتان قرار خواهید داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar